Dereotlu Galeta(Poğaça)

Çok beğenerek yaptığım dereotlu poğaçalarım varya,sevgili İzgünde geçen gün yapmış ve çookkk beğenmişti hani:) Bu hafta sonu aklıma düştüler yine hem zeytin ezmeli- dereotlu poğaçalarımdan yaptım,hemde hamurun yarısına galeta formu verip pişirdim. Krem peynire batıra batıra yedim.Çok tehlikeli tarifler bunlar biliyorum ama durduramıyorum kendimi:)


Dereotlu poğaçaları yapacak olanlara tavsiyem bir kaç tanesini bu şekilde denesinler:)Ben size tık tık yaptırmamak için tarifi kopyliyim :)
DEREOTLU POĞAÇA &GALETA
Hamuru İçin; 2 yumurta(1 sarısı dışına ayrılacak) 125 gram margarin(oda ısısında) 1 çay bardağı sıvıyağ 2 yemek kaşığı sirke yarım çay bardağı süt yarım demet maydanoz 1 demet dereotu 1 ttalı kaşığı tuz 1 çay kaşığı şeker 1 paket kabartma tozu+1 çay kaşığı instant maya 4 su bardağı un 1 çay kaşığı mahlep (isteğe göre)

İç Malzemesi 1 kase ezilmiş ezine peyniri Üzerine; yumurta sarısı çörekotu,susam vs....


.

Yoğurma kabımıza dereotu ve maydanoz hariç bütün hamur malzemelerimizi koyup orta sertlikte bir hamur elde edene kadar yoğuralım.(Dikkat unu lütfen kontrollü ekleyelim)

En son incecik kıydığımız dereotu ve maydanozlarımızı ilave edip hamurumuzu 5 dakika dinlenmeye bırakalım. Bu aşamadan sonra ister elimizle ince uzun galete formu verelim yada hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparıp içine elimizle açalım ve arasına peynir /zeytin ezmesi vs.koyup poğaça şekli verelim. Üzerine ayırdığımız yumurta sarısını sürüp çörek otu veya susam serpip 175 dereceli ön ısılı fırında üzerleri kızarana kadar pişirelim.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler