FISTIKLI KADAYIF




Aldığım kadayıflarla kadayıflı muhallebi yapacaktım ama uğraşmak uzun gelince hem daha önce denemediğim hemde pratik ve kadayıfları değerlendirebileceğim bir tatlı olsun istedim ve ortaya fıstıklı kadayıf çıktı...

Ben yuvarlak olsun istediğim için kadatıflarımı minik güveç kaselerimde pişirdim.Sizler isterseniz tabikide tepside yapabilirsiniz.Sık sık yapacağım tarifler arasında yerini aldı kendileri:)

Malzemeler 8 adet yuvarlak tatlı için;


Yarım kilo tel kadayıf
1 su bardağı toz antep fıstığı
150 gr kadar tereyağı

Şerbeti İçin;

3,5 sb şeker
3 sb su
7-8 damla limon

Öncelikle şerbetimizi hazırlayıp soğumaya bırakalım...

Tereyağımızı eritip genişçe bir kapta olan kadayıflarımızın üzerine döküyoruz.Tiftik tiftik yaparak kadayıfların her yerine tereyağının gelmesini sağlıyoruz.Güveç kabımıza biraz kadayıfı bastırarak yayıyoruz.Arasına 1-1,5 yemek kaşığı fıstık koyup üzerine tekrar kadayıf koyuyoruz ve elimizle yada bir bardağın altıyla kadayıflarımızın üzerine sıkıca bastırıyoruz.

180 dereceli fırında üzeri kızarana kadar (ben 20-25 dakika tuttum)kızartalım.Fırından çıkardığımız kadayıflarımızı 1 dakika kadar bekletip üzerine soğumuş olan şerbetimizi ilave edelim.Biraz dinlendirip üzerini fıstık ve kaymakla süsleyeyip ikram edebiliriz.


Afiyetler Olsun...

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler