BİR KEREBİÇ MASALI , 1 TAŞLA 3 KUŞ

  • Günaydın dostlar , herkese mutlu ve huzurlu bir hafta diliyorum. Başlıktan da anlaşılacağı üzere bugün kü tarifim kerebiç ve kardeşleri :)
  • Kerebiç kalıplarımı yaz tatili dönüşü görüşüp hasret giderdiğim sevgili Haticeciğim ( KİZHATÇE) hediye etmişti bugün yaparım yarın yaparım derken büyük kızımın doğum gününe kısmet oldu kerebiç kalıplarını kullanmak.. Tekrar teşekkürler haticem kocaman öpüyorum seni.
  • Gelelim kerebiç yapma maceramıza kerebiç'i ilk kez denedim , kilis yöresine ait hatta kökeni suriye olduğu söylenen bu güzel kurabiyeleri sevgili sevgili Haticenin ( portakal ağacı ) tarifi ile denedim. Tarif için çok teşekkür ediyorum.
  • Evdeki malzemeler iç harcına yetmeyince bende hamuru 3'e bölüp 3 ayrı kurabiye elde ettim. Bir kısmını kerebiç , bir kısmını elmalı ay kurabiye kalan kısmını ise çikolatalı kurabiye yapıp tabiri caizse bir taşla 3 kuş vurmuş oldum. İyiki de böyle yaptım davetteki herkesin damak tadına hitap etmiş oldum.
  • Yanlız yapmak isteyenlere ufak bir öneri de bulunayım , ben yaparken içine irmik katmadım ama irmik katılsa daha güzel olur bence tarifi o şekilde veriyorum, siz denerseniz irmikli deneyin... Gelelim tarifimize...
Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı ayçiçek yağı
1 paket oda sıcaklığında margarin
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı irmik
Aldığı kadar un ( 5-6 su bardağı)

İç malzemesi:
2.5 su bardağı iri çekilmiş ceviz
1 tatlı kaşığı tarçın
1/2 çay bardağı da hindistan cevizi
2 yemek kaşığı pudra şekeri

  • Bütün malzemeleri karıştırıp yumuşak bir hamur elde edelim. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp avucumuzun içinde içini oyup karıştırdığımız iç malzemesinden 1 dolu yemek kaşığı ilave edip ağzını kapatalım.

    Hazırladığımız bu yuvarlak kurabiyeyi kerebiç kalıbına ek kısmı üste bakacak şekilde yerleştirip hafifçe bastıralım , kalıbı tepsinin kenarına vurup kerebiç’in kalıptan çıkmasını sağlayalım.

    Yağladığımız veya yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye kurabiyeleri dizip önceden ısıtılmış 160-170 derece fırında üzerleri kızarmayacak şekilde pişirelim. Pişince fırından çıkartıp soğutalım ve soğuyunca üzerine pudra şekeri serpip servis edelim.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler