PATLICAN SÖĞÜRME (ZEYTİNYAĞLI KÖZ PATLICAN)

Söğürme Gaziantep yöresinde közleme işlemine verilen isimmiş.Bu yemekte patlıcan közlenerek yapıldığı için ismini burdan almış.Patlıcanı zeytinyağlı olarak çiğden pişirerek yapardım ama bu közlenerek yapılanını ilk kez gönül de yedim ,beğendim patlıcanında zamanı gelmişken geçtiğimiz hafta da evde denedim.

MALZEMELER:

2 adet bostan patlıcanı
2 adet domates
1 büyük soğan
1 adet kırmızıbiber
2 adet sivribiber
1/2 çay bardağı zeytinyağ
2 tane kesmeşeker
2 diş sarımsak
tuz
kırmızıpulbiber
üzeri için maydanoz

YAPILIŞI:

İşe önce patlıcanları közleyerek başlayın.Derin dondurucu da közlenmiş patlıcan varsa onlar ile de yapabilirsiniz (benim vardı fakat ben evdeki bostan patlıcanları ile yaptım.Közleme işini herzamanki gibi pratik ve temiz bir yöntem olduğu için fırında yaptım.Önce fırça ile yıkanmış kurulanmış patlıcanlara sıvı yağ sürdüm bıçakla bir kaç çizik atıp fırın tepsisine koydum.200 derecede yumuşayana kadar tuttum.)Közlenen patlıcanların kabuklarını soyun bıçakla ikişer parmak kalığında kıyın.Tencereye zeytinyağını ve küp küp doğranmış soğanları koyun bir kaç dakika kavurun ,kabukları soyulup küp küp doğranmış domatesleri ekleyin.Daha sonra çekirdekleri çıkarılıp ince ince doğranmış biberleri katın hepsini bir kaç dakika kavurduktan sonra patlıcanları, tuzunu ,biberini ve şekerini katın.Sarımsakları ince ince kıyıp ekleyin.Bir çay bardağı su ilave edip pişmeye bırakın.Suyunu çekip pişen yemeği servis tabağına alıp üzerini ince kıyılmış maydanozla süsleyip servis edin.Afiyetolsun.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler