Hürrem Sultan Keki

Canım canım blogcanlarımmmmm,

Çoooook pek çok özledim ama ben siziiii...Arazi oldum sanıyorsunuzzz ama olmadım:)))

Bir önceki postumda hatırlarsanız feci hasta olduğumu yazmıştım size...
Uzun senelerdir böyle hasta olduğumu hatırlamıyorum inanın ...Yatağa düştüm resmen,elim ayağım tutmadı günlerce diyebilirim.Bu nasıl bir griptir böyle anlamadım gitti...1 ay süründüm inanın,hastayım demekten utanmaya başlamıştım artık:))) Üzerimden tır geçmiş gibi hissediyordum kendimi kısaca:)

Neyse geçti gitti çok şükür...düzelir düzelmez bu nefis kekle mutfak açılışımı yapıp kendimi ve aşkımı ödüllendirdim.

Normal sıradan bir kek aslında:)))Sülüman'ı çok sevdiğimi biliyorsunuz artık...Çarşamba günleri Hürrem'cim odasına çekildiğinde kuru meyveler çerezler falan  atıştırıyor ya hani arada bir:)))işte bende ondan esinlenerek uydurdum bu nefis kekin adını...Ellerime sağlık valla:)))Ailecek pek sevdik,pek beğendik.

Bugün de günlerden Sülüman günü olunca hemen sıcağı sıcağına yayınlayayım hem de şeytanın bacağını kırayım dedim.

Vakit de var,akşama çayın yanına süper olur benden söylemesi:)))




Hürrem Sultan Kekimiz İçin,

Malzemeler:

3 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı ayçiçek yağı
1 su bardağı süt
8 adet kuru incir
8 adet kuru kayısı
1 çay bardağı pirinç fındık
1 çay bardağı damla çikolata
2 yemek kaşığı kuru üzüm
1/2 çay kaşığı tarçın
1/3 çay kaşığı zencefil tozu
bir tutam toz karanfil
1,5 yemek kaşığı kakao
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un

Yapılışı:

Yumurtalarla şekeri iyice çırpıyoruz.
Ayçiçek yağını ve sütü ilave ediyoruz,tekrar karıştırıyoruz.
Tarçını,karanfili,zencefili,kakaoyu,vanilyayı,kabartma tozunu ,fındığı ilave edip karıştırıyoruz.
Yavaş yavaş unu ilave ediyoruz karıştırıyoruz.
İnciri,kayısıyı küp küp doğruyoruz,üzüm ve çikolatalarla beraber hafifçe unlayıp kek karışımımıza ilave ediyoruz ve tekrar karıştırıyoruz.
Yağlanmış ,unlanmış kek kalıbımıza harcımızı döküp önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişiriyoruz.



AFİYET BAL OLSUN...

SEVGİ DOLU ÖPÜCÜKLER






Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler