GÜVECTE KASARLI SULU KÖFTE.....



Gunaydinlarrr sevgili dostlarim hayirli cumalar ve mutlu hafta sonlari.......
;))))

Bizim cok sevdigimiz bir kofte cesitini paylasmak istedim bugun..Ben biraz teferruatli yapiyorum ama lezzetine deger diyorum:)))

Koftesi icin;

*300 gr kiyma
*1 orta boy sogan(rendelenmis)
*1yumurta
*yarim demet maydanoz(ince kiyilmis)
*3 yemek kasigi galeta unu
*karabiber,kimyon ve tuz

Patatesli sosu icin;

4 orta boy patates
2 yemek kasigi salca
1 tepeleme(dolu) tatli kasigi un
su
kasar peyniri


*****Kofte icin olan butun malzemeleri buyuk bir kaseye alip yoguralim.iyice ozlesen koftemizi zamanimiz varsa 1 saat buzdolabinda dinlendirelim yoksa  patatesli sosu hazirlayana kadarda yeterlidir.

Kucuk bir tenceremize az biraz yag koyup salcamizi kavuralim ardindan unumuzu ilave edip tekrar kavuralim.Elma dilimi seklinde dogradigimiz patateslerimizide uzerine ilave edip yeteri kadar su ve tuz ekledikten sonra 5 dakika kaynamaya birakalim.Patateslerin dis yuzeyi hafif yumusadiktan sonra borcamimiza dokelim.Hazirladigimiz kofte harcini istedigimiz gibi sekillendirelim (ben serce parmagi seklinde uygun gordum ki elma dilimi patateslerimize uygun olsun diye).Hazirladigimiz kofteleri borcama aldigimiz patatesli sosun uzerine gelisi guzel yerlestirelim ve uzerine aliminyum folyayla kapatip yaklasik 25 dakika pisirelim. 
Pisen koftelerimizden guveclere yeteri kadar koyup uzerine rendelenmis kasar peyniri koydukten sonra tekrar 5 dakika daha firinda kasarlar eriyip kizarana kadar bekletelim...

Afiyet olsun...






Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler