Soğanlı / Soğan Mıhlama / Soğan Öldürme

Değerli Misafirlerim, Sevgili Dostlarım,
Hoş geldiniz,sefalar getirdiniz.Ne iyi ettiniz de bloğuma uğradınız.Beni pek bi mutlu ettiniz...

Sabah  sabah ne güzel başladım dimi, umarım hepimizin günü aydın olur, huzurlu bir gün- hafta geçirmiş oluruz.

Ben 2 gündür, evde yemek pişireceğim diye perişanları oynuyorum şu sıralar :)
Her zaman bir gün önceden yemeklerini hazırlayan ben, tembelleştim  tembelleştim valla.

2 gün önce mükemmel bir makarna yaptım, hala tadı damağımda.Ne yapalım yemek yoktu, makarnaya talim ettik :)
Fakat makarnam süper olmuştu.Fotosunu çekemedim ama, en yakın zamanda tekrar yapıp, bu kez yayınlayacağım.

Dün akşamda, benim  çok sevdiğim, yapımıda çok pratik bir yemek hazırladım.Tabi işten gelince...
Bu yemeği, bazı insanlar sabah kahvaltılarında da yapıp yiyorlar.Aslında olabilir, biz annemle hiç sabah yemeği denememiştik.

Sizler deniyebilitrsiniz çünkü hem suyuna ekmek bandırıyorsunuz hemde çaysız hiç gitmiyor.

Bazıları Soğanlı der (Ki biz bu şekilde deriz)bazıları Mıhlama, bazıları da Soğan öldürme (Mesela Kayınvalidemler bu şekilde bilirlermiş).

Ne farkeder yapılışı  sonuçta.Bilmeyenler için, mutlaka ama mutlaka 1 kerecik en azından denemelerini tavsiye ederim.


Buyrun efenim, tarifimiz...


Şöyle ekmeği bandırmak ohhhhh....



Hemde yumurtalı bir lezzet.



Malzemeler;
  • 6 adet orta boy Kuru Soğan
  • 250 gr Kıyma
  • 1 adet Yeşil Biber
  • 1 adet Kırmızı Biber
  • 100 gr Tereyağı
  • 4 adet Sarımsak
  • 3 adet Domates
  • Tuz, karabiber, pulbiber
  • 3 adet Yumurta
  • 1,5 Su bardağı Su


Yapılışı;
  1. Kuru soğanların kabukları soyulur ve yıkanır.
  2. Yıkanan soğanlar, julyen  olarak doğranır.
  3. Sarımsaklar,biberler doğranır.
  4. Bir tavaya tereyağını ekleyip, eritiyoruz.
  5. Eriyen tereyağına önce kıymayı ekleyip kavuruyoruz.
  6. Daha sonra kıymaya, soğan, sarımsak ve biberleri ekleyip, kavrulması beklenir.
  7. Kavrulan soğanlar, doğranan domatesler ve  salçalı su eklenir.
  8. Baharatları eklenir, soğanların pişmesi beklenir.
  9. Pişen soğanlara, yumurtaları kırıp, hiç karıştırmıyoruz.Soğan üzerinde o şekilde pişecektir.
  10. Yumurtalarda piştikten sonra, serviz edebilirsiniz, Ama çay ile lütfen!

Afiyetler Olsun...
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler