Evde sele zeytini yapımı


Evimizin bahçesinde bize ait iki tane zeytin ağacı var. Buradan topladığım taze zeytinleri sele yaptım. Çok zevkli oldu. Yenilebilir olmasına 2 hafta kaldı. Çok lezzetli görünüyor şimdiden. Bir kaç tane tattım. Zevtin ağacı olmayanlar dışarıdan taze zeytin alıp yapabilir. Hiç satıldığını görmedim ama bazı dönemlerde pazarlarda satıldığını söylüyorlar. Hazırları varken neden uğraşalım? 1- Kendin yapıp uğraşmak çok zevli. Aynı turşu yapmak; tarhana, reçel yapmak gibi. 2- Hazır satılanlara göre daha sağlıklı olabilir. Katkı maddesiz, boyasız. Not: Boyasız zeytinin çekirdeği kahverengi olur. Çok siyahsa içinde boya olabilir. Neyse... Tarife geçeyim.

Malzemeler:
Taze siyah zeytin
Kaya tuzu (kalın parça tuz)

Hazırlanışı:
Ekim sonu, Kasım ayı başı gibi ağaçtaki zeytinler siyahlaşır, toplanmaya hazır olur. Siyah olan zeytinleri topluyoruz.
Bol su ile bir kaç kez yıkıyoruz. Büyüklüklerine göre sınıflıyor, tipi bozuk çürük olanları ayırıyoruz.
Sele zeytini sepetlerde yapılıyor. Sepetlerin ağızları keten gibi bezle dikiliyor. Ben evde kavanozlara koydum. Bir kavanoza dolduracağınız tuz miktarı, ekleyeceğiniz zeytin miktarının %20' si oranında olmalı.

Kavanozu bir kat tuz, bir kat zeytin,.. şeklinde dolduruyoruz. Bütün zeytin tanelerinin tuza değmesini sağlıyoruz.
Serin bir yerde (balkon olur) saklıyoruz. Gün aşırı kavanozu sağa sola yukarı aşağı sallayıp, tuzun her köşeye ulaşmasını sağlıyoruz.
Zeytinler günden güne su salıyor. İsteyen, suyu çıktıkça o suyu atabilir. Ben atmıyorum.
Bir ay sonra zeytinler oluyor. Sonra zeytinler yıkamadan tuzdan arındırıp, süzüp, hazırladığımız zeytinyağı-sirke sosuna koyup, buradan alıp alıp yiyoruz.
Yazması uzun, yapması kolay.

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler