Akcabat Kofte Firinda

Aslinda Akcabat koftesini kasaptan almak en guzeli. Ama benim burda oyle bir sansim olmadigindan kendim hazirladim . Cok zahmeti olmayan bir kofte. Ben bu zahmetsiz kufteyi birde firinda pisirdim . Pisirme islemin de zahmetsiz oldu. Genel tercih mangal veya izgara, ama ben biraz kolay olsun istedim. E sagliklida ( sanki cok dikkat edermisim gibi ;). Yogun oldugumda hep uyguladigim bir yontem yemegi firina atma. Yemek firindayken siz salata ,pilav yada sofrayi kurarsiniz.

MALZEME
1 kg kiyma
4 dilim ekmek ici
1 domates rendesi
Tuz , karabiber.

YAPILISI.
Ekmek ve sarimsaklari mutfak robotunda iyice cekiyorum.Kiymayi ve domateside ekelyip roborta iyice karistiryorum. Karisimi tepsiye alip biraz daha yogurup buz dolabinda 1 saat dinlendiryorum.Dinlenen kofte harsini ele sekilendirim dibi hafif yaglanmis tepsiye diziyorum.
Yuksek dereceli firnda ( 200 ) yada ( 375 frn) 20 , 25 dakika pisiriyorum. Isterseniz baska bir tepsiye dograyip yagladiginiz patatesleri ,biberleri yada istediginiz sebzelride firinda pisire bilrisiniz. Bakin ne kadar zahmetsiz . Biz patates ve biberle tercih etik. Uzerine ister domates sosu ister ketcap ,tercih sizin.
Sevgiler,
Sefa
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler