ANTAKYA KÖMBESİ,KEREVİÇ






ANTAKYA KÖMBESİ



Gerçeğinin nasıl yapıldığını tam olarak bilemiyorum ama çakması mı dersiniz yalancısı mı dersiniz bilmem? bildiğim tek şey var yaparken ve yerken çok büyük keyif,lezzet aldık, üstelik kömbe kalıbım da yoktu:((( ne yapsam ne etsem de benzeri bir şekil verebilsem diye çekmece ve dolapları karıştırdım bir türlü karar veremedim RESİM-1

En sonunda bulduuuuuum diye bir ses işitildi:))) ne mi buldum? resimde gördüğünüz beyaz renkli nihale gözüme çarptı:)tersini çevirdim vee tamam işte buuu dedim:)kendimi icat yapan birisi gibi gördüm,çoook mutlu oldum

malzemeler:

125 gr yumuşak margarin,

1 çay bardağı zeytinyağı, (ince belli çay bardağı)

1 çay bardağı su,

1,5 çay bardağı pudra şekeri,

1 paket vanilya,

1 paket kabartma tozu,

7 çay bardağı un,

1 tatlı kaşığı dolusu baharat!!

!!kömbe baharatının içinde neler olduğunu tam bilmiyorum, birkaç çeşit kullandım,

toz zencefil,

toz tarçın,

toz yeni bahar,

toz karanfil,

toz kakule
YAPILIŞI:

Oda sıcaklığındaki margarin ve pudra şekerini mikserle karıştırdım,

Diğer malzemeleri de koyup yumuşak bir hamur elde ettim(itiraf ediyorum:) benim ellerim hala çok ağrıdığı için eşim yardım etti sağolsun),

Uzunca bir sürekalıp vazifesi görecek aparat aradım,sıkıldım üzüldüm amaa,

caaaanım nihalede karar kıldım,bundan sonra kömbe kalıbım hazırdır:)

Hamurdan ceviz büyüklüğünde parça koparıp susama buladım ve nihalenin ortasındaki şekilli boşluğa yerleştirdim,ters çevirip içine pişirme kağıdı koyduğum tepsiye yerleştirdim,

ÖNEMLİ:160 veya 170 c soğuk fırına koyup sonra çalıştırdım,

çabuk pişiyor, yanmasın içini çeksin diye,

2. tepsiyi yerleştirmeden önce fırını soğuttum,ondan sonra pişirdim
NOT: bu kurabiye antakya ve yöresinde ramazan bayramlarında yapılıp gelen çocuklara ve konuklara ikram edilirmiş,vee içinde yumurta olmadığı için; uzuuun süre bayatlamazmış:))benim yaptığım bu ölçüden 2 tepsi ve 48 adet kömbe kurabiye çıktı:))


KESİNLİKLE TAVSİYE EDERİM ENFESS BİR KURABİYE






Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler