Çekme Böreğin Ekmek Versiyonu

Merhabalar Arkadaşlar,

Bugün sizlerle geçtiğimiz hafta sonu misafirlerimiz için hazırlamış olduğum börek çeşidini paylaşmak istiyorum..

Daha önce sizlerle defalarca paylaştığım çekme böreğin tarifini uygulayıp,değişik bir görüntü ve farklı bir lezzet yakalamak istemiştim,sanırım başarılı oldum..O yoğunlukta misafirlerimizin sevip sevmediği konusunda pek bir bilgim olmadı..Ama,tabakta kalan son 2-3 dilimi akşam çayla içerken pek beğendim..Zaten mayalı hamurlara oldum olası bir düşkünlüğüm vardır,hep çok sevmişimdir..))

Burada atlamamanız gereken husus;böreğin tarifi tepsi için verilmiştir.(eğer çekme böreğin tarifine bakacak olursanız.)Ben haliyle miktarları biraz düşürdüm arkadaşlar..Göz kararı da olunca ancak aşağıdaki ölçüleri verebiliyorum sizlere..Lütfen ekmeği deneyecek olursanız,kalıbın büyük boy olmasına ve geniş olmasına dikkat ediniz..Kesinlikle baton kek kalıbı değil de ekmek kalıbında pişirilmesi gerekiyor..

Güzel günler sizlerle olsun daima..)
Kıymalı Ekmek

Malzemeler
1 paket kuru maya
1,5 su bardağı ılık su
2 adet küp şeker
1,5 su bardağı süt
1 tatlı kaşığı tuz
alabildiği kadar un
erimiş tereyağı

İçi için
250 gr kıyma,tuz,karabiber,1 adet ince doğranmış soğanı kavurun.

Kıymalı Ekmek

Hazırlanışı

Hamuru mayalayıp bekletin.

Hamurunuz mayalandığında 3 eşit parçaya ayırın.

Unlanmış bir tepsiye dizin.

Her bir parçayı tabak büyüklüğünde açıp üzerine erimiş tereyağı sürün.

3 parçayı üst üste koyup merdane ile büyütün.(kare olacak şekilde)

Üzerini tekrar yağlayıp kıymayı üzerine eşit şekilde yayın.

Rulo biçimi sarın.(çok kalın bir rulo olacak.)

Baton ekmek kalıbının köşelerini yağlayıp,yağlı kağıdı kesip içersine yerleştirin.

Ruloyu bozmadan kalıba yerleştirin.

Üzerine eritilmiş tereyağ sürüp fırına verin.

Isınmış fırında 175 c de yaklaşık 30-40 pişirin.

Kıymalı Ekmek
Afiyet şeker olsun arkadaşlar..
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler