Cremole'li Şerbetli Kurabiyeler, Şerbeti Şeftaliden..


Merhabalar sevgili dostlar:)
Sonunda geldim değil mi :)
Harika ama bir okadar da yorucu bir haftanın ardından bilgisayar arızası ile de iki üç gün dinlendim ve yeni haftada karşınzdayım:)
Leyleği havada gördüm bu yıl hep yollardayım :)
Memlekete bahar gelmiş, gülcemali güzelleşmiş pek âlâ olmuş:) Hayran oldum, seyrine doyamadım..
Doğduğum, büyüdüğüm şehir... İstanbul'um.. Tadına pek fazla varamasam da şöyle bir esip geçmek bile iyi geldi bana..
Çok güzel an ve anılar biriktirdim..Özlenenleri gördüm..Kısa süreli de olsa hasret giderdim..
ve yollarda transit geçtiğim şehirler.. Tabelalar, yol çizgileri, kesit kesit hayatlar..Seviyorum cennet memleketimi..
Peki sizler nasılsınız görüşmeyeli? Yarım elma gönül alma misali geleceğim ziyaretlerinize..
Tatil dönüşü, memlekette bir sevdiğim için hazırladığım bu kurabiyeleri paylaşacağım sizlerle.. Beğeninize..

Malzemeler:
125 gr. tereyağ
Yarım çay bardağı sıvıyağ
1 kahve fincanı pudra şekeri
1 pk. Toz cremole (fındıklı)
1,5 su bardağı nişasta
2 su bardağı un
2 yumurta
1 pk. kabartma tozu
Yarım paket vanilya
Islatmak için:
1 su bardağı kaynar su
2 çorba kaşığı şeftali konsantresi
Üzeri için:
Dr.oetker glazür
Toz antep fıstığı

Yapılışı:
Malzemelerin hepsi karıştırılıp yumuşak kıvamlı bir hamur elde edilir.  Elde edilen hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp yuvarlanır ve yağlı kağıt serili tepsiye sıralanır.
175 dereceye önceden ısıtılmış fırında hafif pembeleşinceye dek pişirilir.
Kurabiyeler fırında iken, sıcak su ile meyve konsantresi karıştırılır, kurabiyeler fırından çıkar çıkmaz karışımdan birer tatlı kaşığı üzerlerine gezdirilir.Kurabiyeler soğuyunca üzerlerine glazür gezdirlip fıstık serpilir ve tercihen ertesi gün servis yapılır..

Afiyet bal şeker olsun :) 
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler