ELMALI KURABİYE


Portakalağacı'nın bu tarifi, benim favorilerim arasinda. Mutlaka deneyin derim... Ben, tarifte bir iki küçük değisiklik yaptim. Fındık yerine ceviz kullandım, bir de elma sayısını arttırdım.



MALZEMELER:

  • 250gr. tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 8-9 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı karbonat
  • aldığı kadar un
  • 3-4 damla limon suyu

İÇ MALZEMELERİ:

  • 4-5 elma (rendelenmiş)
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • Dilediğiniz kadar ceviz (irice dövülmüş)

HAZIRLANMASI:

  • Karıştırma kabının içinde, ilk 4 malzemeyi elinizle iyice karıştırın.
  • Karbonatı, limon suyu ile kabartın, onu da karışıma ekleyin. En son ununu ilave edip, elinize yapışmayacak bir hamur yoğurun.
  • Elmayı toz şekerle pişirin. Soğutup tarçın ve cevizini ekleyin.
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp, poğaça yapar gibi avucunuzda açın. Ortasına elmalı harçtan koyup kenarlarını birleştirin, tepsiye dizin.
  • Bıçakla, kurabiyelerin üzerine 3 tane çizik atın. Önceden ısıtılmış, 180C fırında pişirin. Piştikten sonra soğutup, pudra şekeri ile servis yapın.

Afiyet olsun.

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler