MANTARLI,SEBZELİ BULGUR PİLAVI




MANTARLI BULGUR PİLAVI

1 su bardağı pilavlık bulgur,
1 su bardağı su veya etsuyu,
1 adet büyük boy soğan,
2 adet kırmızı biber,
3 adet yeşil biber,
3 adet domates,
250 gr kültür mantarı(kısa süre limonlu su ile haşladım),
Az zeytinyağı ve tereyağı
Bitkisel tuz
Arzuya göre;karabiber,pul biber vs.

Bulgur pilavını eşim bu şekilde çok sevdiği için;genelde bol sebzeli,taze naneli, dereotlu, maydanozlu pişiriyorum,elimde haşlanmış mantar varken (500 gr mantarın yarısını mantar çorbasında kullandım diğer yarısını da burada) birde mantarlı denemek istedim,ikimizde çok sevdik,çok lezzetli ve oldukça da renkli bir pilav oldu,bundan sonra hem sebzeli hem mantarlı pişireceğiz
Soğanı,biberleri ve domatesi küçük doğrayıp yağ ile birlikte tencereye koyup kısa süre kavurdum(sebzeler fazla ölmesin diye)
Yıkadığım suyu süzülen bulguru ve sıcak suyunu ve ince doğradığım mantar dilimlerini ve tuzunu koyup orta ateşte suyunu çekene kadar kaynattım,
Ocağı kapatıp pilavın üstüne 2-3 kaşık kadar sıcak su döktüm güzelce kabarsın diye,nasıl bulgurlar güzelce kabarmış şişmiş değil mi:)))??
Tencerenin kapağına kağıt havlu kapatıp demlendirdim,sonra da servis yapıp başladım fotoğraf çekmeye 1-2-3-4-5-………..


SONUÇ İSE İŞTE BUUUU
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler