REÇELLİ KURABİYE


Uzun zamandır aklımdaydı reçelli kurabiye yapmak.Ne yalan söyleyeyim bu sefer benim canım çekiyordu.Eski tarif defterimde daha önceden denediğim bir reçelli kurabiye tarifim var sanıyordum ama meğer kaybetmişim yok olmuş!!Ben de hemen nete girdim bir kaç tarif bakındım.mutfakgüncesi'nde buldum..Hemen giriştim ama ben hamuru şekillendirme aşamasında bir değişiklik yaptım.Tarifi aldığım yerde elle yuvarlanıp şekil verimişti,ben merdaneyle açtım,çay bardağının ağzıyla kestim.Bir tane yuvarlağın ortasını meyve suyunun kapağıyla deldim.Birinci ortası delinmemiş yuvarlağa yumurta akı sürüp ortası delinmiş yuvarlağımı üste koydum.Ortasındaki çukurluğa da reçelimi sürdüm.Neyse ben sizi tarifi vereyim çok uzattım.


MALZEMELER:


100 gr yumuşak tereyağı(ben yumuşak margarin kullandım),
1 çay bardağı sıvıyağ,

1 çay bardağı pudra şekeri,

1,5 çay bardağı nişasta,

aldığı kadar un,

1 kaşık yoğurt ,

1 yumurta ( sarısı içine, akı üzerine ),

1 paket vanilya,yarım paket kabartma tozu,

1 portakal kabuğu rendesi

ÜZERİ İÇİN çekilmiş ceviz, reçel



YAPILIŞI:



Yumurtanın akını ayırıp diğer malzemeleri yoğurma kabımızda yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğuralım.Hamuru iki parçaya ayıralım.Birinci parçayı merdane ile açalım.Bir çay bardağının ağzıyla yuvarlaklar keselim.Yağlı kağıt serdiğimiz fırın kabımıza dizelim.Daha sonra ayırdığımız diğer hamurumuzu açalım ama açtığımız hamur çok kalın olmasın..2-3 mm yeterli.Çay bardağı ile yuvarlaklar yapalım.Bir meyvesuyu kapağı ile veya kola kapağı ile ortasını delelim.Fırın tepsisine dizdiğimiz yuvarlaklarımızın üzerine fırça ile umurta akını sürelim.Ortası delik yuvarlaklarımızı üzerine koyalım.Hepsini bu şekilde yaptıktan sonra hazırladığımız kurabiyelerimizi yukarı kısmını önce yumurta akına sonra çekilmiş cevize batıralım.Ortasına reçel koyalım.Ben incir reşçeli kullandım.Bu malzemelerden 22 tane kurabiye çıktı.Önceden ısıtılmış 175 derecelik firiında kızarana kadar pişirelim.Kurabiye tariflerimde hep diyorum ama bu gerçekten enfes oldu.Tıpkı pastaneden alınmış o kurabiyeler gibi oldu.İnanın hiç farkı yok.Şiddetle tavsiye ediyorum.Tek kelime ile süper oldu.Zahmetine değdi.

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler