ŞERBETLİ MUFFİN TATLI YA DA MUFFİN KALIBINDA HAŞHAŞLI SÜNGER TATLI







MUFFİN KALIBINDA HAŞHAŞLI SÜNGER TATLI




BURSAdan aldığım bu şirin ve mini muffin kalıplarında bir lokmalık ama az şerbetli tatlı yapmak istedim buna benzer bir tatlıyı bir arkadaşımda gördüm(kimdi hatırlıyamadım) ilavelerle ortaya ** bu sünger kadar yumuşak çok hafif şerbetli muffinler**çıktı


İster kürdana batırın,ister çatalla içindeki haşhaşları saya saya,isterseniz altındaki kağıdıyla tutun ve atıverin ağızınıza:)))))başlayın saymaya 1,2,3,.....




1 çay(orta boy)bardağı fındık yağı,


1 çay bardağı yoğurt,


1 yumurta+1 yumurta akı(hazırda vardı ziyan olmasın diye ilave ettim)


1 paket kabartma tozu,


1/3 çay bardağı toz haşhaş(bir dahakine yarım bardak koyacağım),


4,5 çay bardağı un,




ŞERBETİ İÇİN:




6 çay bardağı su,


5 çay bardağı şeker,


2-3 damla vanilya aroması




Hamuru hazırlayıp yağladığım muffin kalıbını az yağlayıp tatlı kaşığı yardımıyla kalıpların içine doldurdum(30 adetlik resimdeki kalıp tam denk geldi)


Bu arada su ve şekeri kaynatmadan şeker eriyene kadar karıştırdım,vanilya aromasını da ilave ettim,


fırından çıkan sıcak pişen muffinleri soğuk şerbete attım,kısa sürede şerbetini çeken sünger kıvamına gelen tatlılar yiyecek şanslı kişileri beklemeye başladı:)


****1 gün sonra muffinlerimiz çook daha şişmiş,büyümüşlerdi




Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler