Su Muhallebisi

Su Muhallebisi

Su Muhallebisi deyince aklım hep eskiye gider.Çemberlitaşta bir muhallebi salonu vardı.onun yakınında bir resmi dairede çalışıyordum ilk çocuğuma hamileydim ve hamileliğimin ilk ayları idi.o güne kadar su muhallebisi yememiştim,arkadaşların ısrarı ile ilk defa o gün muhteşem lezzet ile tanıştım.hava bayağı sıcaktı müşteriler çoktu biraz fazlaca bekledik ama deydi. Masamıza gelen muhallebi tabaklarından gözümü alamıyordum.buz gibi muhallebi üzeri pudra şekerli şahane bir gül suyu kokusuve üzerinde nar taneleri yemek için sabırsızca elimi uzattım ki kaşık koymayı unutmuşlar. İnanırmısınız kaşığın gelmesini beklemeden parmağımla tattım o gün bu gün aradan 30 sene geçti yolum oraya düşünce su muhallebisi yerim. Şimdi tarifini vermeye çalışacağım denerseniz beğeneceksiniz.



Malzemeler

1,5 su bardağı buğday nişastası—10 su bardağı süt—yarım su bardağı toz şeker—yarım su bardağı su—bir cimdik tuz.



Yapılışı


Süt,şeker ve bir çimdik tuz bir tencereye konur.pişerken içine yavaş yavaş nişasta ilave edilir bir taraftan da çırpma teli ile sürekli karıştırılır.topaklanmaması için.20 dak.pişirilir.4 cm. derinliğinde bir kabı n içini ıslatırız ve muhallebimizi bunun içine dökeriz.iyice soğuduktan sonra baklava dilimi şeklinde kesip üzerine bol pudra şekeri ve gül suyu serperek servis ederiz.afiyet olsun.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler