VİŞNELİ AYVA TATLISI






VİŞNELİ AYVA TATLISI


Ayva tatlısı yapmanın tam zamanı,dondurucuda vişne de varken vişneli ayva tatlısı yapmak kaçınılmazdı
3 adet ayva,(2 tanesi tatlı, 1 tanesi ortasına rende için)
½ kg vişne,
12 adet tane karanfil,
Tozşeker,(miktarı ayvanın ekşiliğine ve damak tadına göre )
2 kaşık dövülmüş ceviz,
1 çorba kaşığı tarçın,
vişnelerin rengi yeterli olmayınca kımızı gıda boyası koydum miktarı ise!!!anlatılamıyacak kadar az

Önce dondurucudan çıkardığım vişneleri yaklaşık 1 lt su ile kaynattım,
2 adet ayvanın kabuklarını soyup ikiye böldüm,iç kısımlarını oydum,altlarından küçük bir parça kesip(düzgün otursun diye) tencereye yerleştirdim,oyuk kısımlarına 3-4 adet karanfil,daha önce kaynattığım vişnelerin suyunu ve ayva çekirdeklerini koyup tencerenin kapağını örtüp orta ısıdaki ateşte kaynattım,**ara sıra ayvaları yavaşça tersyüz ederek iki tarafının da pişmesini ve renklenmesini sağladım, RESİM:1
Ayvaların pişmesine yakın üstlerine 3 er çorba kaşığı tozşeker döktüm(şeker miktarını damak tadına ve ayvaların ekşiliğine göre ayarlayabilirsiniz) kısık ateşte şeker eriyene kadar ağzı kapalı olarak kaynattım, RESİM:2
Toplam 3 adet ayva vardı 2 si kaynadı 1 ayvanın 4/3 ünü (4/1 ayva ne oldu değil mi???? Onu da 2 ye bölüp eşimle birlikte yedik) rendeleyip başka bir kapta 2 kaşık vişne suyu ve 2 kaşık şekerle kaynattım,ceviz ve tarçın ilave ettim,
Pişen ayvaların oyuk kısımlarına rende ayvaları doldurdum ve ocağı kapattım,RESİM:3
1 gece soğuması için beklettim RESİM:4









Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler