YANMIS KREMALI CILEKLI TATLI



Sizlere yeni denedigim ve tadina bayildigim bir tatlinin tarifini vermek istiyorum. Gecen sene bir gazetede görüp saklamistim ama o zamandan beri tarif aklimdaydi ve simdi hazir cilek zamani, hemen denemeliyim dedim. Tadi süper, eminin siz de begeneceksiniz.

Not:Yalniz tarifteki miktarlarda biraz hatalar yapilmis saniyorum. Ben verilen miktarlara göre sütü koydum ve az geldi ben daha sonra kendime göre ekledim. Tarifi yazarken orijinali ve kendi ekledigim miktari belirtecegim. Bu verecegim miktarlar 4 bardak tatli icin yeterli geldi.


Malzemeler:
400-500 gr cilek

yarim cay bardagi su

1 yemek kasigi tozseker


Kremasi icin;

2 yumurta sarisi

2 yemek kasigi misir nisastasi
1,6 dl yani 160 ml süt (bu miktar bana oldukca az geldi ben daha da ekledim ölcmedim ama yaklasik bir cay bardagindan daha fazla eklemisimdir yani toplam 300 ml ye yakin)

4 yemek kasigi tozseker

4 yemek kasigi su

200 ml taze krema


Yapilisi:


Cilekleri kücük parcalar halinde dograyip bunlarin yarisini tencereye alin. Üzerlerine yarim cay bardagi suyu ve 1 yemek kasigi tozsekeri koyup 3-4 dakika kadar kaynatin. Tencereyi ocaktan alip blender ile püre haline getirin. Kalan cileklerden süslemek icin birkac parca ayirip onlari da püre olan cileklere katip karistirin ve bir kenarda sogumasini bekleyin.
Krema icin yumurta sarilarini, sütün ücte birini ve sekerin bir kasigini bir kapta karistirin. Geri kalan sekeri celik bir tencereye koyup orta ateste yanmadan eritip karamelize edin. Rengi biraz koyu sariya dogru olacak. Ilk önce suyu, ardindan da sütü koyun, bu sirada eriyen seker sertlesektir ama seker tekrar eriyinceye kadar bir kac dakika kaynatin. Daha sonra sicak olan bu karamelli karisima baska bir kapta karistirdiginiz yumurtali karisimi ekleyip tekrar ocaga alin ve devamli olarak kuvvetlice karistirarak koyu bir krema oluncaya kadar bir kac dakika pisirin. Eger kremaniz topak topak olduysa blenderla actirabilirsiniz. Kremayi ocaktan alip sogutun.
Diger tarafta taze kremayi sertlesene kadar cirpin. Soguyan yanmis kremaniza bunu ekleyip iyice karistirin. Servis icin de bardaklarinizin alt kismina cilek pürenizden koyup, onun üzerine de kremanizi dökün, en üste ayirdiginiz cilek parcaciklariyla süsleyin.
AFIYET OLSUN!




Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler