Baklava

Blogum benim için çok önemli.Buna kesinlikle karar verdim.Burada yüzünü bile görmediğim insanlarla dost oldum.Sığınak gibi birşey.İçine girdin mi bambaşka bir dünya insan içinde eriyip gidiyor.O arkadaşım ne yapmış bu nasıl olmuş derken zaman su gibi geçiyor.Blogu ilk açmaya karar verdiğimde burada çok güzel dostlar edineceğimi söylemişti. Ordan burdan hayattan
Yasemincim çok doğruymuş.Keşke daha önce açsaymışım
Neyse zararın neresinden dönsen kardır derler.Narince arkadaşımın sitesinde yaptığı baklavayı görünce bunu yapacağım diye kafaya koydum ve hayatta eline oklava almamış biri olarak yaptım.Eğer kötü olsaydı siteme koymayacaktım.Ama hayatında ilk kez tek başına her aşaması ile baklava yapan biri olarak hiç de fena olmadı.Tek kusuru bence biraz az pişirmiş olmamdı.Biraz daha üzeri kızarana kadar fırında bırakabilirdim ama neticede el emeği göz nuru olduğundan yakarım diye çok korktum.Siz yaparsanız biraz daha kızarmasını bekleyin.

Necla sağolsun açabildiğin kadar ince aç altındaki gazete okunsun demişti iyi bir öğrenci olmuşmuyum bakın bakalım vallahi gazetenin yazısı açtığım yufkanın altından okunuyordu bütün ev halkına gazeteyi böyle okuttum.Bu benim ilk tecrübemdi eh baklava yapabiliyormuşum

Gelelim tarife
Malzemeler
  • Yarım kg un
  • 3 adet yumurta
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • bir tutam tuz
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • Yufkayı açarken kullanmak üzere nişasta
  • Açılan yufkaları yağlamak için 1 su bardağı sıvıyağ
  • ceviz içi
  • en üstüne dökmek için 150 gr kadar tereyağ

Şerbeti için

  • 5 su bardağı şeker
  • 5 su bardağı su

Yapılışı

Şerbeti önceden kaynatın ateşten indirmeden önce bir kaç damla limon ekleyin ve soğumaya bırakın

Hamuru malzemeleri derin bir kaba koyup iyice yoğurun.Hamurdan küçük bezeler yapın (ben 24 adet beze yaptım) biraz unlayarak biraz dinlendirin

Daha sonra asıl iş başlıyor;Yufkaları açmak bezeleri tek tek nişasta yardımıyla açabildiğiniz kadar ince açın.Açtığınız yufkaları bir gazetenin üzerine yayın 4 adet açtığınızda yağladığınız tepsiye (ben mini fırın tepsisinde yaptım) serdiğiniz her yufkayı sıvıyağ ile yağlayın diğer yufkayı serin 4 adet serdikten sonra ceviz içini koyun sonra diğer açtığınız 4 yufka için aynı işlemleri yapın her dört katta bir ceviz koyun.Böylece bezelerinizi bitirin.

En üstüne erittiğiniz tereyağını baklavanın her yerine gezdirin ve 170 derecede ağır ağır pişirin

Fırından çıkarınca kepçe yardımı ile şerbetini verin.


Sonuç şekilde göründüğü gibi tadı lezzeti çok güzeldi ama dediğim gibi siz biraz daha kızarmasına izin verin.
Afiyet şeker olsun....


Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler