LOZAN VE CENEVRE

Gectigimiz persembe ve cuma günleri burada tatildi. Gecen ay 2 mayis icin ayirttigimiz tren bileti ile Lozan' a gitmeye karar verdik. Sabah erkenden yine yola cikip 3,5 saat yolculuktan sonra Lozan'da olduk. Lozan Isvicre'nin bati tarafinda, Fransa'ya yakin bir sehir ve dili de Fransizca. Lac Leman, Isvicre'deki adiyla Cenevre gölü'nün kiyisinda olan güzel bir yer Lozan. Ilk olarak gardan göle dogru gittik, orada dolastiktan sonra yine göl kenarinda olan Olimpik Müze' yi ziyaret ettik.
Olimpik Müze Olimpik Müze'den gölün görünüsü

Olimpik Müze'yi gezdikten sonra hazir buradayken Cenevre'ye de gidelim dedik ve yine trenle yaklasik yarim saat kadar yolculuktan sonra orada olduk. Burasi da Fransa'ya sinir olan ve yine dili Fransizca olan bir sehir. Bizim yasadigimiz yerde Almanca konusuldugundan insan kendini sanki baska bir ülkeye gitmis gibi hissediyor. Neyse, burada da yine göl kenarinda dolastik ve kücük bir gezinti treniyle göl kenarini turladik. Daha sonra biraz da sehir turunu yapip, aksam yemegi icin Café de Paris adi verilen cok güzel, antrekottan yapilan özel tereyagli soslu yemegi yedik ve tekrar trene binerek evimize döndük.

Gezinti treniyle göl kenarini turlarken