SAKSUKA ve MIM

Evde kalan sebzeleri degerlendirmek adina yapabileceginiz güzel bir tarif. Aslinda ben mevsimi degil diye patlican, kabak türleri pek almamaya calisiyorum ama sirada sirada canim cektiginden birer ikiser satin aliyorum. Artik mevsimi de yaklastigi icin tarifi yayinlamak istedim. Gerci cogu kisi yapiyordur, basit bir yemek nede olsa ama belki bilmeyen vardir diye bir de benden olsun bu tarif dedim...

Malzemeler:
1 adet patlican
1 adet kabak
3-4 adet sivri veya carliston biber
3-4 adet patates
2 adet domates
yogurt, sarmisak, tuz
kizartmak icin siviyag
Yapilisi:
Patlicanlari alacali soyup uzunlamasina dörde bölün ve iki santim uzunlugunda parcalara keserek üzerlerine az tuz serpip bekletin. Kabaklari, patatesleri ve biberleri de ayni sekilde dograyin. Domatesleri rendeleyin ya da kücük kücük dograyin. Domates haric diger sebzeleri kizdirilmis bol yagda kizartin. (ilk patates, sonra kabak, patlican, biber olarak) Domatesleri de 2-3 kasik sivi yagda suyunu cekene kadar kavurun ve tuzunu da katip bir kenarda bekletin. Yogurda bir iki dis dövülmüs sarmisak ve tuz katip karistirin. Servis tabagina sebzeleri dizin. Üzerine domates sosunu ve en üste de sarmisakli yogurdu döküp servis yapin.
AFIYET OLSUN!
http://pastaciseda.blogspot.com dan Seda arkadasim beni lakaplar konusunda mimlemis.. Lakap sayilirmi bilmem ama evde kumral, diger kardeslere göre daha koyu renkli oldugumdan babam bana karakizim der. Bir de yine babam cocukken zayif oldugum icin kuru kizim derdi, ama bu artik tarihe karistigi icin kuru kizim diyemiyor, keske hep kuru kiz olarak kalsaydim:))
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler