DONUTS

Donut, en cok yapmayi istedigim cöreklerden bir tanesiydi benim icin. Cünki hazir alip yediklerimiz benim oglusun cok hosuna gittiginden kendim de evde mutlaka yapmam gerektigini düsündügüm icin tarifleri arastirdim ve http://birdilimdus.blogspot.com/ dan sevgili arkadasim Evren'cigimin tarifini denemeye karar verdim. Iyiki de denemisim, cok nefis oldular ve hazirlarindan pek farklari olmadi dogrusu.. Evren frambuaz soslu yapmis ama ben cikolatali olarak degisiklik yaptim.
Bu güzel tarifi bu haftaki Porselen Demlik Cay Saati Etkinliginin ev sahibesi olan http://missgibi.blogcu.com/ arkadasima gönderiyorum.
Malzemeler:
5 su bardagi un
2/3 paket instant maya
2 yumurta
1/2 cay bardagi süt
1/2 cay bardagi sivi yag
1 cay bardagi ilik su
7 corba kasigi pudra sekeri
1 tutam tuz
Üzeri İcin:
1paket bitter cikolata
iki kasik süt veya taze krema (benmari usulü eritilecek)
Yapilisi:

Tüm malzemeler karistirilarak kulak memesi kivaminda bir hamur elde edilir. Hamur ufak bezelere bölünür, üzeri kapatilarak 1 saat dinlendirilir. Sonrasinda bu bezeler hafif bastirilarak ortasına delikler acilir. Cok kizgin olmayan yagda kizartilir. Benmari usulü eritilmis cikolataya batirilir ve üzerine istege göre benim yaptigim gibi kücük sekerler veya kirinti cikolata serpilip sogumaya birakilir.
Not: Daha önce yazimda belirtmeyi unutmusum. Hamurunu yogururken bir kac damla limon aromasi da damlatmistim, yazima eklemekte fayda oldugunu düsündüm. Limon aromasi donutlara hos bir koku veriyor..
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler