Pastiç, İzmir Çöreği

Günaydın sevgili dostlarımmm canlarıımm:))
Bu sabah ve bundan sonraki her sabah sizlere evden yazacağım artık çünkü ben dün istifa ettim.. Daima pozitif olmama ve işe yeni girmiş olmama rağmen oldukça kompleksli ve sinir bozucu en önemlisi yalancı insanlarla çalışmak bana ters geldi, olmadı ve noktayı koydum.. Her zamankinden daha çok Mutluyumm, huzurluyum..
Bugün sizlerle sevgili Yeşim Ablamın bir tarifini paylaşmak istiyorum..Bu tarifi çookk yaptım ama fotoğraflamak bayrama nasipmiş.. sevgili Yeşim ablama bir kez daha teşekkür ediyorum.. Yeşim ablam nasıl yapmış bakmak isterseniz buyrun derim..Tarifin orjinali burada...

Malzemeler:
125 gr. margarin
1 yumurta
3 çorba kaşığı şeker
1/2 su bardağı su (100 ml. su)
1 pk. yaş maya (42 gr.)
Yarım çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı mahlep
1 pk. vanilin
Aldığınca Un
İç malzemesi:
1 su bardağı dövülmüş ceviz
Yarım su bardağı pudra şekeri
1 çay bardağı kuru üzüm
1 kahve fincanı süt
1 yumurta akı
1 çorba kaşığı galeta unu
1 portakal kabuğu rendesi
3 çorba kaşığı kakao (ben dark kakao kullandım)
2 çay kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı yenibahar
1 paket vanilin

Yapılışı:
İç malzemesi verilen ölçü ve sıraya titizlikle uyularak karıştırılarak hazırlanır.
Hamur için verilen malzemeler de sırası ile karıştırılıp yoğrularak yumuşak kıvamlı bir hamur elde edilir.. Yoğrulan hamur hiç bekletmeden iki veya üç parçaya ayrılıp tezgah üzerinde açılarak arasına iç mazlemeden serilip kısa kenarları içine katlanarak rulo yapılıp hazırlanan çörekler yağlı kağıt serili fırın tepsisine alınıp üzerlerine yumurta sarısı sürülerek önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında kızarana kadar pişirilir..Fırından çıkıp da soğuduktan sonra verevine dilimlenir..

NOT: İsterseniz fırına vermeden evvel dilimleyebilirsiniz ama ben yeşim ablanın tavsiyelerine uyarak fırından çıkınca dilimledim.. Tercih sizin...

Afiyet bal şeker olsun..
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler