Kıymalı Sultani Bezelye

Bu hafta grip sebebi ile pek bir uzak kaldım sizlerden.Neyseki bugün işe döndüm derken sabahtan beri kontrol paneline giriş yapamadım tabiri caizse sinir oldum :)

Daha evvelki sultani bezelye tarifimde elinizi çabuk tutun mevsimi çok kısa sürüyor demiştimya bir tarif daha mevsim geçmeden.Annem etlisini yapsada sanki kıymalısını daha çok seviyorum bu bezelyenin:)


KIYMALI SULTANİ BEZELYE

1 kilo sultani bezelye

350 gram kıyma

1 büyük havuç

1 büyük patates

1 adet kesme şeker

1 ttalı kaşığı tuz

1 adet kurusoğan

yarım çay bardağı zeytinyağı

1 çorba kaşığı domates salçası

1 tatlı kaşığı biber salçası

2 su bardağı sıcak su



Sultani bezelyeleri aynı taze fasülye ayıklar gibi ayıklayıp yıkıyoruz.Tencereye sıvıyağ,küp doğranmış kurusoğan ve küp doğranmış havucu alıp biraz kavuruyoruz.Salça ve kıymayı ekleyip kavurmaya devam ediyoruz. En son 4 e böldüğümüz patatesi,şeker,tuz ve sultani bezelyeleri koyup bir iki dakikada bu şekilde karıştırıp suyunu koyuyoruz.Düdüklünün kapağını kapatıp yaklaşık 15 dakika pişiriyoruz(siz sulu seviyorsanız su miktarını arttırabilirsiniz)


Not:Sultani bezelye taze fasülye gibi yumuşak değil daha ağıza gelen ve diri bir şekilde kalacaktır ve normal tencere ile pişirseniz pişirme süreniz 40 dakikayı bulacaktır:)


Afiyet Olsun...

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler