ALMANYANIN EN BÜYÜK EGLENCE PARKI EUROPA PARK

Esimin kasabamizda baskanligini yaptigi türk okul alie birligi olarak , türk okuluna giden cocuklari Almanyanin en büyük eglence parki olan EUROPA PARKA götürdü.Bu organizeyi okul alie birligi cocuklara 23 nisanda yapilan gecede kazanilan parayla cocuklari bu eglence parkina götürdü.23 nisanda büyük özveride bulunarak gece 2 saat uykuyla ise giden esim ve diger görevliler sponsor bulmak icin calmadik kapi birakmadilar,cogu isyerleri olumlu cevap vererek yardimci oldular.23 nisandaki cogu masraflar bu sponsorlarin yardiymiyla karsilandigi icin okul alie birliginin kasasinada kazanalina paranin cogu kaldi.Bu parayla yine cocuklarin egitmine katkida bulunuldu,onlarin okullarda zorlandigi Almanca,ingilizce,matematik ek dersleri verildi.Yine türk okulalie birligi olarak türk bayanlara almanca dil kursu baslatildi,okuma yazma bilmiyen türk hanimlarina dersler verildi.yapilan bu aktiviteleri belediye tarafindan takdirle kasilandi,ilk defa okul alie birligi olarak hem entegrasyona katkida bulunduklari icin hemde cocuklarin egitimiyle cok ilgilendikleri icin kutlamarda bulundular.Gönüllü büyük bir ictenlikle calisan bütün okul aile birligindeki görevlileri tebrik eder basarilarinin devamini dilerim.

Cumartesi sabah 6.30 da 170 ögrenci ve velilerle 3 otobüsle yola cikildi. Bize 2 saat uzaklikta olan bu park'a 9. 30 da varildi,iki defa yolda mola verildi malum yolcular kücük olunca ihtiyaclari bitmiyor.Cocuklar okadar heyecanlilardiki gidene kadar yaklastikmi daha cokmu diye alman söförü bezdirdiler,adamcagizda hic sinirlenmeden hepsine tek tek cevap verdi.Bu parka cocuklar kücükken cok giderdik fazla degisiklik olmamis bir kac yenilik disinda.

Otobüslerden inildi esim ögrencileri topladi hepsinin cep telefonunu numarasini aldi, i kendi numarasini ve diger görevlilerin telefonlarini verdi,olurda bir aksilik olursa aramalari icin.5ser 10 ar guruplar halinde gezildi.Biletler alindi ögrencilere verildi ve guruplar halinde herkes neye binecekse ve nereyi gezecekse ayrildi.
Parkin girisinde bu güzel prenses karsiladi bizleri.Haydi eglenceye maceraya buyrun bol resimli
Bu fareyle kurbaga parkin maskotu ,kücük cocuklar resim cekinmek icin siraya girdiler.Bu parka girerken kapida bilet parasi ödeniyor iceride hicbirseye para verilmiyor.yiyecekler icecekler disinda

Burasi otelin girisi,parkin icinde otellerde var,uzaktan baska ülkelerden tatil amacli olarakta gelenler var.gezerken fransiz hollandali isvecl,italyan,avusturyali ispanyollarla karsilastik.Bu tren havadan bütün parkin etrafini gezdiriyor,otelde kalan misafirler bu trene binip otelinin önünde iniyor.




Boyu uzun palyalcolar
Parkin en yüksek aleti yuvarkak icinde oturaklar var, heryeri camla kapli asonsöre benzeyen bir alet , asonsör yavasliginda yükseliyor, havada döndügü icin parkin heryeri görülebiliyor.Yine yavas bir sekilde asagiya iniyor.her tarafi cam oldugu icin parkin heryeri görülebiliyor.


Benim en cok hosuma giden suda giden lastikler,bazi yerlerde islaniyorsinuz iyide oluyor insan serinliyor

cesarati olan macerayi sevenler icin

Önce yukari tirmaniyor sonra dik bir sekilde suya süratla iniyor, bindinmi diye sorarsaniz hayir beni asar , ordan indikten sonra midem alt üst olmus basima agri girmis sekilde inecegim icin binmedim
Her yarim saatte bir saatte bir etkinlik oluyor,kimi yerde tiyatro,kimi yerde müzik,kimi yerde sinema ama kisa,sinemeya girdiginizde gözlük veriyorlar, 15 dakika kadar sürüyor ama hem eglenceli hemde hop oturup hop kalkiyorsunuz. Kisa olarak anlatacak olursam önce kaplumbaga geliyor öyle yaklasiyorki göz göze burun buruna sanki ekrandan cikmis gibi.O kocaman gözleriyle ekrandan cikip insani ürpertiyor.Maymunlar elma atiyor tam alninizin ortasina insan gercek zannedip atilan elma kafama gelmesin diye saga sola basinizi kaciriyorsunuz ,inanin gercek gibi kafanizi cevirmesseniz sanki elma kafaniza küütttt diye carpacak.Yilan geliyor yaklasiyor yaklasiyor ekrandan cikmis agzini acarak , agzini actigi zaman sanki agzinin icinde gibi yakin hissediyorsunuz yilan gelirken oturaklarin altinnda ince hortum var,ordan bir hava sanki yilan ayaginzin altinda fisss diye geziyor.Ayaklar koltukta,benim gibi korkanlar koltugun tepesinde.Yilanla gözgöze gelecegimi bildigim icin o yaklasirken ben gözlügü cikarttim esime gittimi diye sordum oda evet dedi bir taktimki gözlügü, yilan tükürük atiyor tam yüzünüze,islaklik geldi ama nerden bilemedim.Öyle güzel hazirlamislarki bu parki gercekten hayal aleminde gibisiniz.




Yuvarlak dünya sekilindeki bu kürenin ici kapkaranlik,yukari döne döne cikiliyor inerken asagi dogru bütün süratiyle iniyor,mus cünki ben binmedim esim bindi ,esim bunlara binerken bende nerde sakin alatler varsa onlara bindim.Küreye binmek icin cok sira bekleniyor,iceri girdiklerinde macera basliyor ve avazlari ciktigi kadar bagriyorlar.



Buraya girince karanlik bindiginiz yer sallaniyor korkunc sesler geliyor,kücük vagonlara binip asagidaki korkunc yaratiklarin yanindan geciliyor




Burdada sira coktu cogu genc bir biniyor hadi bir daha siraya ,kisa sürüyor ama cok eglenceli oluyor

Yorulan bu gondollara biniyor,her kösesine masal kahramanlarinin maskotlarini yapmislar,kus civiltilariyla karisik sakin bir müzik esliginde yorgunlugunuz gidiyor


ben taniyamadim bunlarda masal kahramanlari,resim cekecegim diye okuyamadim isimlerini
Belki sizler tanirsiniz bu masal maskotlarini
Bir pinokyoyu tanidim oda burnundan





gemi besik gibi bir oraya bir buraya sallaniyor icindekiler ciglik cigliga



Ben birde bu balonlara bindim,yanimda bir kiz ögrenciyle,dedimya nerde sakin ucmayan kacmayan alet varsa onlara bindim
Esimde benim yanimdaki ögrencinin kücük kardesiyle bu binanin atrafindaki alete bindiler,kücük kardes maceraci,büyük kardesde benim gibi sakin seylere biniyor,bizde cogu yeri beraber gezdik kiz ögrenciyle
Burasi cok güzeldi,3 kere bindim geziyoruz yorulup burda dinleniyoruz.Tahta dogal yapim salla sakin bir gezinti yapiliyor,Afrikadan modellemelerle
resimleri büyük görmek isterseniz üzerine tiklayin

Bu gemiyede bindik,yanimdaki ögrenci galatasaray formasi giymis,kaptan galatasayar hayraniymis kendisi fransiz,milli macta türkiyeyi destekleyecegini söyledi ama cok yavas etraf alman yolcu dolu oldugu icin onlara duyurmadan.
Alt tarafta sal veya gemiyle geziliyor üst tarafta trenle,tam hayal parki akliniza gelen gelmeyen hersey düsünülmüs
Yukaridaki trenede bindik,esim cok yorulmus uyudu bende bol resim cektim


trende gezerken yukaridan cekmistim
Bu maket adam hic yorulmuyor bir yukari bir asagi tirmanip duruyor,elektirigin cani sagolsun





parkin icinde hollanda ispanya,ingiltere istasyonlari var,ayri trenlerle gezdiriyor,her ülkenin taninmis taihi eseriyle veya binalari yapilmis,burasi hollanda istasyonuna yakin bir yerdi,hollandayla simgelesen degirmenleri
Burasi ispanyayi andiran mimarisiyle dinenme yeri.

ispanya tren istasyonununda tren beklereken,fazla beklemeden tren geldi

fazla beklemeden ispanya trenide geliyor,ayakkabilar cikiran yorgunluktan uyuyan yolcu coktu, kimide benim gibi resim cekecegim diye her güzel mekani cekiyor


Burasida suyun üstündeki tahta köprüden yürürken birden alttan su fiskiriyor, ve soguk dus yapmis olunuyor,hava cok sicak oldugu icin herkes halinden memmundu




Veee mutlu yorucu son.Biz büyükler yorulduk yumurcaklar masallah civi gibi enerji dolulardi.Esime seneye yine gidelim Vedat amca biz cok sevdik burasini dediler,cocuklar hakli biz büyükler bile cok sevdik.Esim cocuklara birsey olmadan aillelerine teslim edince derin bir nefes aldi,kolay degil 150 cocugun sorumlulugu okul aile birligine aitti.Eminim buraya katilan cocuklar bu günlerini hep tatli bir hatira olarak anacaklardir.Almanyaya gelirseniz gezme amacli bu parki gezmeden gitmeyin cok güzel zaman geciririsiniz.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler