Bal Barbekü Soslu Çıtır Mantarlı Tavuk

Aslında ismini verirken epey zorlandım çünkü içinde yok yok bu tavuğun.Pratikmi pratik ve bu tarz lezzetlere bayılan ailemiz için oldukça güzel bir yemek oldu. Vaktiniz varsa yada hemen tüketmeyecekseniz 2-3 saat önceden marineye yatırsanız yeterli.Ben mecburen bir gece o şekilde bekletiyorum ve işten gelince hemen atıyorum tavaya..
Bal Barbekü Soslu Çıtır Mantarlı Tavuk


Marine İçin;

Yarım kilo kuşbaşı doğranmış tavuk eti(kalça tercih ederseniz daha güzel olur ama göğüste olur)

1 çay bardağı süt

2 yemek kaşığı soya sosu

1 çorba kaşığı barbekü sosu

2 diş sarmısak

1 yemek kaşığı bal

2 yemek kaşığı zeytinyağı

1 çay kaşığı köri

yarım çay kaşığı karabiber


Pişirmek İçin;

3 yemek kaşığı sıvıyağ

2 yemek kaşığı galete unu

10 adet haşlanmış dilimlenmiş mantar

1 çay kaşığı kekik

1 çay kaşığı toz kırmızı biber

yarım çay kaşığı tuz


Tavuk etlerimizi bir gece önceden marina malzemeleri ile karıştırıp üzerini sıkıca örtelim ve buzdolabında 1 gece bekletelim.(en az 2-3 saat)


Ertesi gün tavamıza 3 yemek kaşığı sıvıyağı alıp, marine malzemesini süzdüğümüz tavuklarımızı içine atalım ve arada karıştırarak 4-5 dakika pişirelim.Dilimlenmiş mantarlarıda ilave edip 4-5 dakika daha pişirmeye devam edelim.Galete unu,kekik ,kırmızı biber ve tuzu ilave edip galete uınu çıtırlaşınca altını kapatıp bekletmeden servis yapalım.


Afiyet Olsun...
Not:Ben annemden öğrendiğim yöntem ile 2 paket kadar mantar alıp bol limonlu suda haşlıyorum.Daha sonra suyuyla beraber kavanozlara doldurup kapağını sıkıca kapatıp ters çeviriyorum ve soğuyana kadar,daha sonra buzdolabında saklıyorum.Hem elimin altında oluyor hemde hazır konserveden çok daha sağlıklı...

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler