GÜZEL BIR TATILIN ARDINDAN

Kaldigimiz otelin havuzundan görüntü Alanya'da

Sevgili arkadaslarim tatilimiz bitti evimize yuvamiza döndük.Türkiye icin 4 hafta kisa bir tatil oldu,zaman su gibi akip gecti kosusturmayla nasil gecti anlamadik.1 hafta Alanyada tatil,ardindan 2 günde Urfa'da kaldik derken birazda akraba ziyareti tatili dolu dolu gecirmis olduk.Giderken sevincle gelirken icimiz buruk bir sekilde ayrildik,ama insan dogdugu yerde degilde doydugu yerde yasiyor buda hayatin bir gercegi.
Tatilden geldik ramazan hazirliklari basladi bizim evde, her evde oldugu gibi.Yaprak sarilacak,köfte yapillacak,manti doldurulacak,baklava acilacak yufka belki acarim yetirtirebilirsem.
Gezdigimiz yerleri yazmaktansa resimleriyle özetlemek istedim,iste tatilimizin kisa bir özeti resimlerle birlikte.
Sevgili arkadaslarim ben yokken bloguma birakamis odugunuz yorumlar icin cok tesekkür ederim.Ramazan hazirliklarini tamamlayip hepinize ugrayacagim ,hepinize sevgilerimi yolluyorum.
Otelin icinden görüntü

Tatlilarin bulundugu acik büfe benim severek yedigim sütlü ve meyveli tatlilar oldu.Diger tatlilar sicakta cok agir oluyor.

Soguk mezeler
Aksam yemeginde cig köfte yapiliyor bol acili

Meyve koyteylerini Bedirhan Gökce'yi dinlerken yudumladik.Annem siirini okurken hem kendi hemde izleyenleri aglatti dokunakli icten yorumuyla.Hem aglatti hemde yaptigi espirilerle gülmekten kirdi gecirdi.
Bedirhan Gökce sol yanim aciyor anne siirini okurken

Adana Sabanci merkez camii,Sabancilarin yaptirmis oldugu oldukca büyük bir camii,yaninda cok güzel bir park vardi.Havasi cok sicak oldugu icin park'ta oturmadik,Gaziantep'e dogru yola ciktik.

Gaziantep kalesinden görüntü

Bir hafta Alanya'da tatilin ardindan 1 gün evde dinlendikten sonra Urfa'ya gitmek icin yola ciktik.Adana yolumuzun üstünde oldugu icin orayida görmek icin merkezinde kisa bir gezinti yaptik.Havasi cok sicak ve nemliydi,Adana'nin kababi yenmeden olmazdi ama yolda kahvalti yapmistik kimseninde karni ac degildi. Gaziantep'e ugrayacagimiz icin kebabi ve meshur güllüoglu baklavasini orda yemek icin yola ciktik.
Gaziantep merkezinden görüntü

Gaziantep'in merkezinde güzel temiz bir restoranta girdik, garsona sorduk Antep'in yöresel yemelerini kebabini yemek istiyoruz siz ne tavsiye edersiniz diye,oda bize karisik kebab yememizi önerdi .Kebablari yedikten sonra esimin bir seneden beri hayalini kurup Antep'e gidersem baklavasini yemeden gelmem dedigi güllüoglu baklavasini yemek icin yola ciktik.Havasi Adana gibi olmasada cok sicak oldugu icin sicakta tatliyi yemesek bir paket alsak,da hemen yola ciksak dediysekte esim ben buraya kadar gelecegim baklava yemeden gitmem deyince yürüyerek Güllüoglu baklavacisina gittik,Allahtan arasi cok uzak degildide sicakta fazla yürümedik.

Herseyi yerinde yemesi güzel,burdaki baklavanin tadini baska yerde bulmak zor,ben tereyagli oldugu icin tek bir dilim ancak yiyebildim.Esim asagidaki baklavanin hepsini afiyetle yedi

Urfa'da kaldigimiz otel El Ruha

Adana Urfa arasi yollar hep otobandi, yol kenarlari Antep fistik bahceleriyle doluydu güzel bir yolculugun ardindan Urfa'ya geldik.Önce otelimizi ayarladik, otelin ismi El Ruha manasi Urfa demekmis.Urfanin 8 tane ismi varmis El Ruha'da bunlardan biriymis. Otel hemen Balikli Gölün karsisindaydi otele yerlestik zaten aksamda olmustu.Abimlerle beraber gelmistik,erkekler havuzda yüzmek istediler bizde kadinlar Balikli göle gittik.Kadinlar icin aksamlari yalniz gezebilinecek bir yer degildi,Aksam Urfa'da kadinlar pek disari cikmazlarmis yalniz baslarina yanlarinda esleri veya bir erkegin olmasi lazim.Bizde baliklara yem attiktan sonra hemen otele döndük.Sabah güzel bir kahvaltinin ardindan balikli göle gittik,Ibrahim aleyhiselamin makamini,dogdugu magarayi atese atildigi yerleri gördük.Ibrahim aleyhisselamin atese atildigi yer cok yüksekti nasil ordan bu kadar uzakta bir yere düsmüs insan hayrete düsüyor.
EL RUHA OTELI

Ibrahim aleyhisselam bu görünen yere atilmis,ates suya odunlarda baliga dönüsmüs.Baliklar o kadar coklarki i gölün heryeri balik dolu.Ziyaretcilerle dolup tasiyor.

Baliklara yem attiginizda hepsi birden toplanip yemleri kapis kapis yiyorlar, yazin su serin olup kisin ilik olurmus.Bir balik öldügünde bir insan kadar kokarmis ve topraga gömülürmüs.
Balikli gölün yanindaki park

Balikli gölün yani yemyesil park,insanlar sicaktan agaclarin altinda serinliyorlar.Yukarisi Ibrahim aleyhisselamin göle atildigi yer

Ibrahim aleyhisselamin yukaridan atildigi makam.Bu iki direk temsilen yapilmis Ibrahim aleyhisselami attiklarinda burda iki cinar agaci varmis cinar agacina baglayip atmislar.Burayla asagi balkli göl mesafe olarak cok uzak,insan gercekten hayrete düsüyor.

Parktan bir görüntü
Balikli gölü gezdikten sonra carsida alisveris yaptik.Kuru patlican biber kabak acur dolmasi aldik.Antep fistigi izot biber aldik.Urfali esnaf Antep'ten daha cok Urfada fistik yetisdigini aslinda fistigin Urfa'ya ait oldugunu ama Antep'in ismi geciyor diyorlar.gercektende yolda gelirken gördügüm kadariyla Urfa'nin köylerinde daha cok fistik bahcesi vardi.

Yildiz saray konuk evi Urfa

Alisveriside yaptik ve acikmistik,Urfanin tarihi Yildiz sarayi konuk evine yemek yemek icin davetliydik.Davet eden kisi Urfanin yerlisi cok misafir perver bir insandi esiyle birlikte minikte kizlari vardi.Davet eden kisi yegenimin esinin hem uzaktan akrabasi hemde müsteriysdi. Enistemiz Istanbulda, kendisi yanimizda olmasada cok yardimda bulundu,otel ararken telefonla aradik Urfali olarak hangi oteli tavsiye edersiniz diye .Hemen müsterisini bize yönlendirdi sagolsun oda hemen geldi otele yerlestirdi balikli gölün karsisindan ,ve bizi yemege davet etti.Cok candan icten samimiydiler,burdan Mehmet abiye ve esine cok tesekkür ediyorum yeni kurmus oldugu is yerinde basarilar hayirli bol kazanclar dilerim.

Hem otel olarak hemde restoran olarak hizmet veriyor.Aslinda Mehmet agbi bizi buraya yerlestirecekmis banyo wc disarda oldugu icin aileler icin uygun olmaz diye bizi El Ruha oteline yerlestirdi.Burda sira geceleri dügünler nisanlar yapilirmis.Hatta kendi dügünüde burda bahcesinde yapilmis.Yer sofrasi,satenden köpünmüs yorganlar yastiklar cok hos dekor edilmis eski Urfa evleri gibi

Önce icli köfte soguk corba ve soguk sulu salata yedik.Sulu salatani ismini unuttum icinde domates salatalik vardi , suluydu ve soguktu
Urafa'ya gidipte icli köftesini yemeden gelmeyin,tadi damaginizda kalacak

Urfanin meshur karisik kebabindan yedik lavas ekmegiyle birlikte

Yemekten sonra bizi davet eden aileyle vedalasip Hz Eyyüp peygamberin makamina geldik.Urfanin icinde balikli göle oldukca yakin bir yerdeydi.bu görünen yerde Hz Eyyüp peygamber nefsini terbiye etmek icin günlerce kalir dua ve ibadet edermis.Hz Eyyüp peygamber sabriylada cok bilinir,hasta oldugunda vücudunun her yerini kurtlar sardigi halde bile üstünden düsen kurdu alip geri vücudundaki yaraya koyarmiski senin rizkin burda diye.Sabrinin sonunda Allahu Teala'da sifasini vermis hastaligi düzelmis, aldigi malini sagligini geri vermis yine eskisi gibi zengin olmus.Yaninda büyük bir camii var,camiinin icinde Hz Eyyüp peygamberin sifa buldugu kuyunun suyu vardi,ziyaretcilerde bu sudan alabiliyorlar

Kahramanmaras'in cikisinda Maras dondurmasi yemek icin mola verdik.

Aksama dogru Urfadan ayrildik,esim geldigimiz yoldan degilde yine yolumuzun üstü ve kisa yol olan Kahramanmaras gitmek istedi hemde görmüs olmak icin.Gece 12 gibi Kahraman marastaydik,karanlikta ancak isiklandirilmis tepede bir camisini gördük,yol kenarinda Maras dondurmasi satan yere durduk havuz basinda Maras dondurmamizida yedik.72 saat sicaga dayanabilen buz dolu paketin icinde Maras dondurmasinida aldik ve yola ciktik.

Annemlerin bagi,sehirde hava sicak oldugu icin annemlerin bagina gidiyorduk.Sehire fazla uzak degil ama havasi cok serin oluyor.Yanda bahceleri var taze patlican domates biber karpuz bütün sebzeler dogal sekilde yetistiriliyor .Bol mangal yaptik misir közledik mangalin üstünde,iste böyle arkadaslarim bir tatilide böyle yasadik bitti gitti bu resimler ve video'yada cekmesek sanki hic gitmemis gibi olacaktik
Tatilimizi özetleyecek olursak böyle gecti,bize cok kisa geldi insallah bir dahaki seneye daha uzun kaliriz.Artik simdi ramazan hazirlik telasi basladi,hepinize agiz tadiyla hayirli bereketli ramazanlar dilerim arkadaslarim.