BARBUNYA PİLAKİ

Barbunya pilaki en sevdiğim zeytinyağlılardandır.Çocukken aşırı derecede kurusoğan düşkünüydüm ve nereye gidersem gidiyim sebzeliği bulur bir kurusoğan alır ve vura vura kırmaya çalışırdım:)Barbunya pilaki ve patates yemeği de soğanımı en tatlı yapan iki yemekti..Yanlız buraya dikkat başrol soğanda yemekler onu tatlı yapıyor:)Birden aklıma geldi sabah sabah neyse şimdi geçelim tarifmize....

Malzemeler
1 kilo taze barbunya
1 kurusoğan
1 adet havuç
1 adet minik patates
5-6 diş sarmısak
1 silme çorba kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı kadar tuz
1 çay bardağı sızma zeytinyağı
1 çorba kaşığı domates salçası
1 çorba kaşığı biber salçası
mevsimindeysek 1 minik kereviz
veya kereviz yaprakları

Yağımızı tencereye alıp küp doğranmış soğanları hafifçe pembeleştiriyoruz.Daha sonra içine küp doğranmış havuçları,6 diş sarmısağı,salçaları ve barbunyalarımızı ekleyip kavurmaya devam edyoruz.Bu aşamada varsa küp oğranmış kerevizleri ve küp doğranmış patatesi ilave ediyoruz.Tuzunu ve şekerini ilave edip kullanıyorsak kereviz yapraklarımızı bütün koyup 2 su bardağı su ekleyelim ve düdüklümüzün kapağını kapatalım.

Düdüklü kaynamaya başladıktan sonra 10 dakikada yemeğimiz pişmiş demektir.Normal tencerede yapıyorsanız bu süre yarım saat kadardır sanırım.Ben hep düdüklüde pişirdiğim için siz kontrollü pişirin derim yinede...Ben babamların bahçesindeki kereviz yapraklarını kullandım gerçekten kereviz seviyorsanız deneyin derim.Ayrıca barbunya pilakiyi çok sulu sevmediğim için az su ilave ettim.Limon ve maydonozla süsleyerek servis yaptım.

Afiyet Olsun....


Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler