BEN GELDİM - PORTAKALLI KURABİYE

  • Merhaba ....
  • 1 aylık bir ayrılığın ardından yeniden sayfamda olmak çok güzel. İş başı yapıp biriken işlerimi halleder etmez koştum geldim...
  • Bu 1 aylık sürede zamanımın çoğunu evde kızlarla geçirdim, bolca misafir ağırladım , bolca misafirliğe gittim , evimi köşe bucak temizledim , mutfağımda gönlümce rahat zaman geçirdim. Ooooh özlemiştim valla... Ama sayfamı , dostlarımı , ziyaretçilerimi de özledim.
  • Gelir gelmez de benim en çok sevdiğim kurabiye tarifimle start vermek istedim. Limonlusunu , marmelatlısını , hatta cremole'lisini bile denediğim ağızda dağılan nefis portakallı muhallebili kurabiyemle başbaşa bırakıyorum sizi. Deneyen pişman olmaz...:)

PORTAKALLI KURABİYE


Malzemeler:
125 gr. oda sıcaklığında tereyağ
1 çay bardağı sıvıyağ
1 adet yumurta
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı toz şeker
1 çay bardağı irmik
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un
Muhallebisi için:
3 çay bardağı süt,
3 çorba kaşığı nişasta
1 çay bardağı şeker
1 paket vanilya
1 portakal suyu
1 portakal kabuğu rendesi
  • Kurabiye hamurunu yoğurmadan önce muhallebimizi hazırlayalım. Muhallebimiz için portakal suyu ve vanilya hariç tüm malzemeler bir tencereye alınarak devamlı karıştırmak suretiyle koyulaşıp kıvam alana dek pişirilir.
  • Pişip katılaşmaya başlayan muhallebimize ocaktan alırken vanilyamız ilave edilir. Muhallebimiz ılınınca portakal sıyumuz eklenerek güzelce karştırılır ve topak topak olması engellenip ( istenirse blendıra vurulabilir) soğumaya bırakılır.
  • Kurabiye hamuru için gerekli tüm malzemeleri karıştırarak yumuşak ele yapışmayan bir hamur elde edilir.
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alınarak elde açılır, ortasına soğumuş muhallebi konup kapatılır. Kapadığımız kısım alta gelecek şekilde yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir.
  • Üzerlerine birazcık portakal kabuğu rendesi serpilerek , önceden ısıtılmış 170 derece fırında üzeri hafif pembeleşene kadar pişirilir.
  • Pişip soğuduyan kurabiyelerimizin üzerlerine pudra şekeri serpilerek servise sunulur
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler