PORTAKALLI PERİŞAN KURABİYE

  • Çoook tembelim bu aralar çoook , nazar mı oldum nee....Elim hiç birşeye kalkmıyor , o kadar çok tarif birikti ki düzenleyip yazamıyorum onları canım hiç istemiyor.... Noldu bana bilmiyorum şeytanın bacağını kırmak lazım.. Şiiişt şeytan nerdesin gelde kırayım şu bacağını.....
  • Neyse şeytan gelene kadar ben de size bir kurabiye tarifi vereyim ağzımız tatlansın. Bir fincan kahvenizin yanında mis gibi portakal kokan , prataik ve lezzetli bir kurabiye istemezmisiniz.
PORTAKALLI PERİŞAN
Malzemeler
200 gr margarin (yumuşamış)
1 su bardağı şeker
3 yumurta
1 kabartma tozu
1 vanilya
1/2 su bardağı kuru üzüm
1 portakal kabuğu rendesi
1portakal'ın suyu
4 su bardağı bardak un
  • Yağ ve şeker yoğrulur daha sonra yumurta , vanilya, kuru üzüm , portakal kabuğu rendesi ve portakal suyu eklenip karıştırılır son olarak un ve kabartma tozu eklenerek yumuşak bir hamur yapılır.
  • Portakal'ın büyüklüğü ve su oranı değişken olduğu için un oranı da değişecektir. Yumuşak bir hamur olacak , ben 4 bardak un koydum siz azar azar ekleyip kararınızı verin, hamur ele yapışmayacak ama biraz cıvık bir hamur olacak, ne kadar yumuşak olursa kurabiye de o kadar yumuşak olacaktır.
  • Hazırladığımız hamurdan elle şekil verilmeden parçalar kopartılarak yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir.
  • Önceden ısıtılmış 180 c fırında üzeri hafif kızarana dek pişirilir.
  • Afiyet olsun…

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler