MEYVE KURULU VE KAKAOLU FİNCAN KEK

  • Merhabalar...
  • Bugün sizlerle bir çok blogta görüp acaba nasıl olur diye yapmayı sürekli ertelediğim bir tarifi paylaşacağım. Uzun zamandır bloglarda hep fincan kek görüyor, denemek istesemde yok canım tencerede kekmi pişer , güzel olurmu, kıvamı , tadı nasıl olur diye kafamda bir dolu sorularla denemeye cesaret edemiyordum açıkcası.

  • Fincan keki ilk yapışım beni hüsrana uğrattı. Sanırım buharda piştiği için içinde ağır bir yumurta kokusu oldu. İlk yaptığım kekler pek hevesle yenmedi. Ama ben yılmadım ertesi gün 2. kez denemelerde bulundum. Bu sefer kek hamurunu portakal kabuğu ile aromalandırıp bir kısmının içine meyve kurusu , diğer kısmının içine de damla çikolata ekledim..
  • Vee sonuç ilk sefere nazaran çok daha mükemmeldi... Öyle çok kabarmıştı ki kekler fincandan çıkmışlardı resmen. Zamanı olmayan bayanlar için ideal... Hele çocuklarınızın arkadaşları geldiğinde kesin yapın bence.. Çocuklar top kekleri çok seviyor.
  • Tarifin aslı 6 fincan için ben 10 fincanlık yapıp ölçüyü ikiye çıkardım ama tarifi size 6 fincan ölçülerinde yazıyorum. Benim gibi 10-12 fincan yapmak isterseniz ölçüyü 2 katına çıkarın lütfen.
  • Yine lafı çok uzattım galiba. İşte size tarif...

MEYVE KURULU VE KAKAOLU FİNCAN KEK

Malzemeler :
1 yumurta
1,5 çay bardağo şeker
1 çay bardağı süt
2 yemek kaşığı kakao
1 poşet vanilya
1 kabartma tozu
2çay bardağı un
1 portakal kabuğu rendesi
2 yemek kaşığı meyve kurusu
1 yemek kaşığı damla çikolata
  • Önce yumurta ve şeker iyice köpürüp beyazlaşana dek çırpılır. Sonra sırasıyla süt, portakal kabuğu rendesi , vanilya, kabartma tozu ve elenmiş un eklenir.
  • Hamurumuz kıvam alınca ikiye ayrılır. Bir kısmına 2 kaşık kakao ve damla çikolatalar eklenir.
  • Diğer kısma ise una bulanmış meyve kuruları eklenir.
  • Fincanlar sıvıyağla yağlanarak fincanların yarısına gelecek şekilde hamur paylaştırılır.
  • Büyükçe bir tencereye fincanlarımız güzelce yerleştirilir. Tenceremiz fincanların yarısına gelecek şekilde ılık su ile doldurulduktan sonra tencerenin ağzı temiz bir mutfak havlusu ile kapatılarak tencere kapağıda havlunun üzerine kapatılır. ( Bu işlem fincanlara buhar damlacıkları damlamasın diye yapılır)
  • Tencere yüksek ateşe konularak kaynayınca ateş kısılır ve 20 dakika daha pişirilir ve ocak kapatılır. Pişen keklerimiz tencerede kapak hiç açılmadan 15 dakika bekletilip iyice çekmesi sağlanır.
  • Daha sonra keklerimiz tencereden ve fincanlardan çıkartılıp üzerine hindistan cevizi serpilip servis edilir. Afiyet şeker olsun.

  • Bu tarifimi P.D.Ç.S.E. 35'e ev sahibeliği yapan sevgili Gülayce arkadaşıma gönderiyorum. İnce davetin için çok teşekkürler canım .Kolay gelsin arkadaşım...
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler