XL PİZZA

Herkeae merhaba... Şimdi başlığa bakıp pizzanın xl'cı olurmu demeyin ben yaptım oldu valla... Pazar kahvaltısı için hazırladığım pizza hamurumdan kalabalık olduğumuz için pizza tavamda kocamaaan bir pizza yaptım. Nasıl mı oldu valla harika oldu bu xl pizzadan bir dilim bile kalmadı. Tarif rahmetli görümceme ait mekanı cennet olsun onu anmadan geçmek istemedim .. Bu tariften bu ebatta iki koca pizza çıkıyor ben 1 tane xl pizza geri kalan hamurdan da 3 tane normal boyutta pizza yapıp onlarıda pişirip dondurucuya attım.. Hazal kahvaltıda pizzaya bayılıyor.Dışardan alıp ne olduğunu bilmediğimiz şeylerden yemektense her zaman ki gibi kendim yapıp dondurucuya atmayı ve onları tüketmeyi tercih ediyorum. Benden söylemesi sizden denemesi hadi kolay gelsiiin...


XL PİZZA




Malzemeler :
1 su bardağı süt
1 su bardağı zeytinyağı
1,5 su bardağı su
1 paket instant maya
Tuz
Aldığı kadar un

Üzeri için
Sosis , Sucuk
Zeytin,
Kaşar peyniri
2-3 yeşil biber
2 domates
ketçap
1 yemek kaşığı zeytinyağı


Pizzamızın hamuru için ilk önce un ve instant maya güzelce karıştırılır. Daha sonra sıvı malzemeler eklenerek hafif sulu bir hamur elde edilir. Mayalanması için 1 saat bekletilir.


Daha sonra rendelediğimiz domateslerimizi sıvıyağda birazcık çevirdikten sonra acılı ketçabımızda ilave edilerek pizzamızın sosu hazırlanır. Mayası gelen hamurumuz ikiye ayrılarak yarısı un yardımı ile açılarak pizza tavamıza yerleştirilir. Hazırladığımız sostan üzerine güzelce sürülerek kalan malzemelerimiz ( kaşar peyniri hariç) serpiştirilip pizza tavamızın ayarı 3.kademeye getirilerek kapağı kapatılıp pişmeye bırakılır. Pişip tavamızı kapatacağımız zaman rendelediğimiz kaşarımızı ilave edip 5-10 dakika kaşarımız eriyene dek kapağı kapalı bekletelim.. Kaşarımız eridiği zaman pizzamız servise hazırdır..Dilimleyip servis edip afiyetle yiyiniz.


Yukarıda da bahsettiğim gibi kalan hamuru üçe bölüp normal marketlerde satılan pizza boyutlarında 3 pizza daha yaptım... Yani sözün özü bu hamurdan 6 tane normal boyutlarda pizza çkıyor isteyen bu boyutlarda 6 pizza yapabilir pekala...



Pizza tavamın resmini pizzama neden xl adını verdiğimi anlamanız için yayınlıyorum sizce bu ismi haketmedimi.. Pizza pizza olalı bu kadar büyümemiştir sanırım...


Bu pizza tavası da pizza tarifi gibi bana canım görümcemden hatıra.... Gerçekten iyiler çok yaşamıyor.. Ablacım ruhun şad olsun mekanın cennet olsun inşallah. Sen gittin ama biz her an seninleyiz... Canım beniim....:((

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler