ÖZBEK PİLAVI

Merhabalaaar; Yine güzel bir gün olmasını dileyerek başlıyorum.. Herşey gönlümüzce olsun..


Farkettim ki uzun zamandır hep pasta , börek tarifi ekliyorum artık biraz mola verip sizlere değişik yemek tarifleri vermek istiyorum . Şimdi vereceğim özbek pilavını geçen hafta yapmıştım ama fırsat olup bloga ekleyememiştim. Benim gibi pilavı sade sevmiyorsanız kesinlikle bu pilavı denemelisiniz. Helede evinizde pilav canavarları varsaaa....) Nohut , tavuk ve havuç enfes bir üçlü olup pilava ayrı bir lezzet katıyorlar. Böyle karışık şeyleri sevmeyen ve nohutu yemeyen kayınvalim bile bayıldı bu pilava.. Bu yüzden mutlaka sizde denemelisiniz.. % 100 garantilidir yani :)) Hadi hep beraber mutfağa girip pilavımızı hazırlayıp afiyetle yiyelim...
ÖZBEK PİLAVI

Malzemeler :

1 su bardağı nohut , 1 büyük havuç , 1 tavuk göğüs , 2 su bardağı prinç , 2 yemek kaşığı tereyağı , birazcık zeytinyağı , Tavuk suyu

Nohutlarımız akşamdan suya konularak acı suyu çıkması sağlanır. Ertesi gün pilavı yapacağımız zaman nohutlarımız ayrı bir tencereye konularak iyice yumuşayıncaya kadar pişirilirler. Ayrı bir tencereye koyduğumuz tuzlu suda tavuğumuz güzelce haşlanır. ( tavuk suyumuzu pilav için kullanacağımız için dökmüyoruz) Haşlanan tavuğumuz küp küp kesilir. Havucumuz kalın bir şekilde rendelenir. Princimizde 2-3 saat öncesinden sıcak ve tuzlu suya yatırılır. ( böylece pilavımız daha lezzetli ve tane tane olur.) Pilavımız için ön hazırlıklarımızı tamamladıktan sonra artık pilavımızı hazırayabiliriz.

Sıvıyağ ve tereyağ pilav tenceresinde eritilir. Süzülüp yıkanmış princimiz eklenerek güzelce kavrulur. ( Prinç ne kadar iyi kavrulursa pilav o kadar tana tane olur.) Kavrulan princimize nohut, tavuk ve havuç eklenerek 1 kez karıştırılır. Sonra prinçlerin üzerini kapatacak kadar tavuk suyu ilave edip tuzunu da kontrol ederek pilav tenceremizin kapağı kapatılarak kısık ateşte demlenmesi sağlanır. Pişen pilavımız istenen şekilde servis tabağına alınarak afiyetle yenir.

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler