ÇAY SAATİ MASAM VE HAŞHAŞLI MEYVELİ TATLI

Herkese merhaba
Bugün yıllardır sürdürdüğümüz toplantımızın sofrası ile geldim.Canım arkadaşlarım Özlem,Gönül,Gül,Ayça ve Aylin bana geldiler.Çok güzel vakit geçirdik.Arkadaşlarıma hazırladığım soframda menüm şöyle idi:

Zeytinyağlı yaprak sarması
Kabaklı bohça börek
Haşhaşlı meyveli tatlı

Masamızda ayrıca özlemin getirdiği ağızda dağılan tahinli sarma ile gülümün getirdiği kek ve parmak kurabiyelerde vardı.Sizlere buradan tekrar teşekkür ederim canlarım hepsi çok güzeldi.



Menümde kırzmızı yazılanların tariflerini daha önce sitemde vermiştim.Bugün teyzemden aldığım haşhaşlı meyveli tatlının tarifini vermek istiyorum ,çok güzel hafif bir tatlı.

HAŞHAŞLI MEYVELİ TATLI

MALZEMELER:

Kek İçin:
3 adet yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı şeker
1,5 su bardağı un
1 su bardağı irmik
1/2 su bardağı siyah haşhaş
1 paket vanilya
1 paket kabartmatozu
1 su bardağı meyve suyu

Kreması İçin:
1 litre süt
1 su bardağı un
1 su bardağı şeker
1 paket toz kremşanti

Üzeri İçin:
Çeşitli meyveler
jöle

YAPILIŞI:

Önce kekimizi yapıyoruz.Oda ısısındaki yumurtaları derin bir kaba kırın çırpın.İçine şeker katıp yine çırpın.Daha sonra süt ve sıvıyağı ekleyip yine çırpın.Daha sonra irmik ,haşhaş katıp çırpın.Un ,kabartmatozu ve vanilyayı da eleyerek karışıma ekleyip tekrar çırpıp karışımı margarinle yağladığınız büyük kare borcaba dökün.170 derecedeki fırında pişirin.Bıçak batırdığınızda kek bıçağa yapışmıyorsa pişmiş demektir.Yaklaşık 40 dakikada pişer.Çıkan keki soğumaya bırakın.Soğuyunca 1 su bardağı meyve suyu ile ıslatın.Ben elma suyu kullandım.Diğer tarafta muhallebisini yapın.Tencereye süt,un,şekeri alıp karıştırarak pişirin.Ilınınca içine kremşantiyi katıp bir güzel çırpın.Karışımı kekin üzeine dökün.Servisden önce çeşitli meyvelerle süsleyin.Jöleyi de üzerindeki tarife göre hazırlayıp meyvelerin üzerine sürün.Ben jöle kullanmadım.Pastamı kivi ile süsledim.
Herkese mutlu bir hafta sonu diliyorum,gelecek tarifte görüşmek dileğiyle.....
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler