FINDIK EZMELİ KEK


Haftaya tatlı ile başlayalım istedim bu gün, tatlı yiyelim haftamız tatlı geçsin.Fındık ezmeli kek tarifi vericem sizlere.Gerçekten kendim yaptım diye demiyorum on numara kek oldu:))) Söylemesi benden denemesi sizden :))

MALZEMELER:

3 adet yumurta (oda ısısında)
1 su bardağı süt (oda ısısında)
1 su bardağı şeker
bir su bardağından iki parmak eksik sıvıyağ
4 tepeleme yemek kaşığı fındık ezmesi
1 paket kabartmatozu
1 paket vanilya
1 çimdik tuz
2,5 su bardağı un

YAPILIŞI:

Oda ısısındaki yumurtaları derin bir kaseye kırıp mikserle çırpın.İçine şekeri katıp yine çırpın.Daha sonra süt ve yağ ekleyip tekrar çırpın.Fındık ezmesi yağlı ve tatlı olduğu için diğer keklerime oranla şeker ve yağı bu kekde biraz azalttım kıvamı iyi oldu.Daha sonra fındık ezmelerini katın ,çırpın.
Unu ,kabartmatozu ve vanilyayı eleyerek karışıma ekleyin,bir çimdik tuz katıp tekrar çırpın.Karışımı margarinle yağlanmış kek kalıbına döküp 170 derecedeki fırında 40 -45 dakika pişirin.Keke bıçak batırarark kontrol edebilirsiniz ,pişmemişse az daha fırında bekletin.Afiyetolsun.
Herkese mutlu ,sağlıklı,bol kazançlı,aşk dolu bir hafta dilerim.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler