BALIK ÇORBASI



Eeeee kış geldi ,soğuklar ,yağmurlar başladı,dolayısıyla çorba zamanı ve balık zamanı da gelmiş oldu.
Çok sevdiğim  balık çorbasını hep restaurantlarda içerdim , geçen hafta evde balık pişirirken aklıma çorbayı evde denemek geldi ve yaptım.Ailece beğendiğimiz harika bir çorba oldu.Bu gün sizlerle paylaşmak istedim.
Hem leziz ,hem kolay ,hem şifalı :)))
Nasıl mı yaptım ?

MALZEMELER:

1 adet levrek fleto
1 küçük patates
1 küçük havuç
1 adet kuru soğan
5 yemek kaşığı sıvıyağ
2 tepeleme yemek kaşığı un
1 tatlı kaşığı limon suyu
bir kaç dal maydanoz
bir kaç dal kereviz yaprağı
6 su bardağı su
tuz
karabiber
kırmızıpulbiber



YAPILIŞI:

Levrek filetoyu yıkayıp 6 su bardağı su koyduğunuz tencerede 20 dakika haşlayın.Balığı bir tencereye tel süzgeçle süzün.Bu suyu bir kenara koyun.Balığı elinizle iri parçalar halinde didin,derisini ayırın,kılcık varsa ayıklayın.Diğer tarafta bir tencereye yağ koyun küp küp doğradığınız soğanları bir kaç dakika kavurun.Unu ekleyin bir kaç dakika kaşıkla karıştırarak kavurun,ayırdığınız balık suyunu katın.Tavla zarı gibi küp küp doğradığınız patates ve havucu ekleyin ,sebzeler yumuşayana kadar haşlayın.Sebzeler haşlanınca kenarda bekleyen balıkları ekleyin.Baharatını ,tuzunu ekleyin,kıyılmış maydanoz ve kereviz yapraklarını katıp limon suyunu ekleyip on dakika daha pişirip altını kapatın sıcak sıcak servis yapın.Çorbanın kıvamı çok sulu değil çok da koyu değil ben çok sulu çorbaları sevmiyorum bu kıvam ideal bence ama  siz daha sulu isterseniz su ilave edebilirsiniz.Balık olarak  levrek kullandım başka balık da kullanabilirsiniz mesela iskorpit,kırlangıç.... gibi.
Bu ölçülerle 6 kişilik çorba çıktı.
Afiyetolsun.

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler