SUSAMLI SİMİT

Öncelikle 8 Mart Dünya Kadınlar Günü sebebiyle kadınlar gününüzü kutlarım.
Bugün susamlı simit tarifi vericem.Siz de bu özel günde yapıp kendinizi şımartabilirsiniz.Ben küçük atıştırmalıklar şeklinde yaptım ,kıyır kıyır çok güzel oldular.Siz daha büyük ve daha kalın yaparsanız eminim daha güzel olacaktır.Vereceğim ölçülerle, benim yaptığım boyutlarla otuz adet kurabiye çıktı.

MALZEMELER:

2 yemek kaşığı margarin
3 yemek kaşığı tereyağ
2 yumurta (birinin beyazı ayrılacak)
3 yemek kaşığı sirke
1 tepeleme tatlı kaşığı tuz
2 tatlı kaşığı şeker
aldığı kadar un
üzeri için
1/2 su bardağı susam


YAPILIŞI:

Oda ısısında yumuşamış margarin ve tereyağını derin bir kaseye koyun.Aslında tarifi aldığım komşum sırf margarin ile yapmış ama ben hem margarin hem tereyağı kattım ,margarinin zararını biraz hafifletmek istedim .Tereyağı sevmezseniz sırf margarin ile de yapabilirsiniz.
İçine bir yumurtanın tamamını birinin de sarısını katın,beyazını ayırın.Sirke ,tuz,şeker ve un ekleyip ele yapışmayacak bir hamur yapın.Hamurdan ceviz kadar parçalar koparıp elinizle uzatıp çubuklar yapıp iki ucunu birleştirip halka şekli verin.Halkaların bir yüzünü önce yumurta akına sonra susama batırıp margarinle yağlanmış ya da yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin.200 C derecedeki fırında kızarana kadar pişirin.
Afiyetolsun.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler