MİSAFİR MENÜSÜ VE FİLE BADEMLİ KURABİYE

Herkese merhaba

Nefis bir kurabiye tarifi vericem bu gün.Annemin günü için yapmıştım sizlerle de bu gün paylaşayım dedim.Hazırlıkları yine annem ben ve kardeşim yaptık,aşağıdaki masa çıktı ortaya.
Menüyü çok geniş tutmadık herkes herşeyden yesin istedik çok olunca inanın bazılarının tadına bile hiç bakılmıyor.


Mini menümüz şöyle:

Sosisli bohça börek
Patatesli çiğ köfte(komagene)
Mayonezli havuç salatası
Alman pastası
File bademli kurabiye


FİLE BADEMLİ KURABİYE

Aslında bu kurabiyeyi ilk kez yapmıyorum yıllardır yaptığım cevizli kurabiyeyi bu sefer bademli yaptım.Bu da çok güzel oldu sizde ister cevizli ,ister file bademli , istersenizde file fıstıklı yapabilirsiniz.






MALZEMELER:



2 adet yumurta

1/2 paket oda ısısında margarin

1,5 su bardağı pudra şekeri

1 paket kabartmatozu

1 paket vanilya

1 limon kabuğu rendesi

aldığı kadar un

üzeri için

3 -4 yemek kaşığı file badem



YAPILIŞI:



Derin bir kaba yumurtaların sarılarını koyun beyazlarını ayırın.Sarılara margarin ,pudraşekeri ,

kabartmatozu ,vanilya,limon kabuğunu koyun.Aldığı kadar unla yoğurup ele yapışmayacak bir hamur elde edin.Hamurdan ceviz kadar parçalar koparıp elinizle yuvarlayıp bir tarafını önce ayırdığınız yumurta akına sonra bademe batırıp yağlanmış ya da yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin.Benim hamurumdan 32 adet kurabiye çıktı.200 derecede önceden biraz ısıtılmış fırında 20 dakika kadar pişirin,çok kızarmasın.Hafif pembeleşince çıkarın.

Afiyetolsun.
Not:Kırmızı renkli yazılara tıklayarak tariflere ulaşabilirsiniz.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler