ELMALI MUHALLEBİLİ TATLI


Herkese kucak dolusu sevgiler ,mutlu haftalar.
Haftaya tatlı başlayalım diye tatlı tarifi veriyorum bugün.Haftasonunun koşturmacası arasında yaptım, çay saatine yetiştirdim.Ben küçük dikdörtgen borcamda yaptım tek kişilik olsun isterseniz kuplarda da yapabilirsiniz bir sonraki yapışımda kuplarda yapmayı düşünüyorum.
Orjinal tarifte elmalı karışıma kuru üzümde konuluyordu ama ben sevmediğim için koymadım bunun için şeker miktarını arttırdım siz üzüm koyarsanız şekeri iki kaşık koyabilirsiniz.
Oldukça pratik ve hafif bir sütlü tatlı isterseniz buyrun tarife:)))
MALZEMELER:
2 yemek kaşığı margarin
2 kahve fincanı un
1 kg.süt
1 paket vanilya
4 yemek kaşığı şeker
1 poşet kremşanti
üzeri için:
5 adet elma
1 tatlı kaşığı tarçın
1/2 su bardağı iri çekilmiş ceviziçi
2 yemek kaşığı şeker
YAPILIŞI:
Margarini tencerede eritin unu katıp birkaç dakika kavurun.Sütü ekleyin ,vanilya ve şekeri katıp karıştırarak pişirin.Kaynayıp kıvamı koyulaşınca altını kapatın soğumaya bırakın.Topaklanma varsa blenderden geçirin.Muhallebiniz soğuyunca bir poşet kremşantiyi katıp çırpıp borcama dökün.Diğer tarafta kabuklarını soyup küp küp doğradığınız elmaları bir tencereye alın.Şeker katıp biraz karamelize edin.Tarçın ve ceviz ekleyin elmalar yumuşayınca altını kapatıp bunu da soğutun.Elmalar soğuyunca muhallebinin üstüne döşeyip dolaba koyun.Soğuk soğuk servis edin.Afiyetolsun.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler