EZOGELİN ÇORBASI

Hafta sonuna biraz keyifsiz ,hasta girdim.Burnum akıyor boğazım batıyordu ilaç ve vitamin takviyesi ile bugün iyiyim çok şükür.Hastayken yenebilecek en iyi şey çorba ,özellikle bol limonlu karabiberli tavuksuyu çorbası ama bu sefer değişiklik yapıp ezo gelin çorbası yaptım bunu içtim çok iyi geldi.İçmekle kalmayıp tarifini de vereyim dedim.

MALZEMELER:

1 kahve fincanı kırmızı mercimek
1 kahve fincanı ince bulgur
yarım kahve fincanı pirinç
1 tatlı kaşığı tereyağ
4 yemek kaşığı sıvıyağ
1 adet kuru soğan
2 diş sarımsak
1 tepeleme tatlı kaşığı salça
1 tatlı kaşığı nane
biraz karabiber
biraz kırmızıpulbiber
2 çay kaşığı tuz
11 su bardağı su

YAPILIŞI:

Yağları tencereye alın küp küp doğranmış soğanı ve doğranmış sarımsakları biraz öldürün.
Soğana salça katın suyu ekleyin.Biraz tavuk suyu yada et suyuda katabilirsiniz.Mercimek,pirinci yıkayıp ekleyin,bulguru katın.
Tuz ,karabiber,nane ve kırmızıpulbiberi ekleyip pişmeye bırakın.
Çorbanız pişince servisten önce isterseniz biraz tereyağ tavada kızdırıp üzerine dökebilirsiniz,ben yağ kızdırdım.Bol limon sıkıp afiyetle için.
Herkese mutlu haftalar dilerim.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler