KREMKARAMELLİ PASTA



Bugün tam bir yaz pastası ile geldim.Serin serin hafif ve güzel bir pasta.Ben ilk kez yaptım bu pastayı ,yapım aşamaları gözünüzü korkutmasın kısa sürede yapılabiliyor.


MALZEMELER:


1 poşet kremşanti

1 su bardağı süt

1 tatlı kaşığı nescafe

1 tatlı kaşığı şeker

1 adet hazır pasta tabanı

1/2 su bardağı su

krem karamel için:

1 kg.dan bir bardak eksik süt

1 paket vanilyalı pudıng

7 adet yumurtanın sarısı

karamel için:

3/2 su bardağı şeker

1 çay kaşığı limonsuyu


YAPILIŞI:


Hazır iki katlı pasta kekinin bir katını kullanıyoruz pastamız için.Kullanacağımız kelepçeli kalıpta bu kek boyutunda olmalı.Ben 22 cm.lik kelepçeli kalıpta yaptım çok az kekin kenarlarından aldım kalıba oturdu.Bu boyuttaki kelepçeli kalıbı suyla ıslatarak işleme başlıyoruz.Kalıbı ıslattıktan sonra karamelimizi yapıcaz.Bir tencereye şeker ve limonsuyunu koyun karıştırarak eritin.Şeker eriyip karamel rengini alınca bekletmeden hemen bunu kelepçeli kalıba yayın.Diğer tarafta bir tencereye bir kg.sütten bir su bardağı kadar ayırıp kalanı tencereye alın.Pudıngi katın daha sonra yumurta sarılarını ekleyip karıştırarak pişirin.Bu karışımı kelepçeli kalıptaki karamelin üstüne dökün.Soğumaya bırakın.Diğer tarafta bir su bardağı sütle bir poşet kremşantiyi çırpın soğuyan muhallebinin üstüne döşeyin.Kremşantinin üstüne keki kapatın ve daha sonra keki nescafeli suyla ıslatın.Bunun için yarım su bardağı suya bir tatlı kaşığı şeker ve bir tatlı kaşığı nescafe koyup karıştırıyoruz.Bu kalıbı dolapta bir gece soğumaya bırakın.Ertesi gün kalıbı ters çevirerek pastanızı çıkarın.Dilimleyip soğuk soğuk servis yapın.

Afiyetolsun.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler