PASTANE POĞAÇASI (MAYALI POĞAÇA)

Herkese merhaba ,kucak dolusu sevgiler.

Bugün nefismi nefis mayalı pastane poğaçası tarifi vericem.İç malzeme olarak beyazpeynir maydanoz karışımı koydum sizde ister böyle bir iç koyar isterseniz kaşarlı ,sucuklu... gibi değişik şekillerde deneyebilirsiniz.Benim yaptığım ölçülerle 28 adet poğaça çıktı,ilk bir saatte on iki tanesi bitti bile:)))))
Buyrun tarife:

MALZEMELER:

1 su bardağı süt
1 su bardağı su
1 su bardağı sıvıyağ
3 yemek kaşığı şeker
2 tatlı kaşığı tuz
2 yumurta(biri içine konacak)
1 paket kuru toz maya
aldığı kadar un

içi için:
ufalanmış beyazpeynir
maydanoz

YAPILIŞI:

Süt,su ve şekeri bir tencerede yada tavada ısıtın.(kaynamadan altını kapatın.Parmağınızı batırınca dayanabileceğiniz sıcaklıkta olsun ne çok sıcak ne ılık)Arada karıştırıp şekeri eritin.Altını kapatınca derin bir kaseye süt su karışımını dökün.İçine sıvıyağ dökün ,yumurta kırın, tuz ekleyin, mayayı katın aldığı kadar unu eleyerek karışıma ekleyip yoğurun.Üstünü bir tepsi ile kapatıp bir saat mayalanmaya bırakın.Hamur mayalanıp iki katına çıkınca elinizle yumurta kadar parçalar koparıp avucunuzda açıp iç malzeme koyup istediğiniz şekilde kapatın,ben poğaçalarım yuvarlak olsun istedim böyle yaptım.Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin yarım saat daha bekletip yumurta sarısı sürüp 200 decedeki fırında kızarana kadar pişirin.Afiyetolsun.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler