PİRİNÇLİ KABAK SALATASI

Herkese merhaba
Bir tatili daha bitirip kürkçü dükkanına döndüm:)))Bol bol dinlendim, gezdim.Ben yokken yorumlarıyla bayramımı kutlayan herkese teşekkür ederim en kısa zamanda ziyaretinize gelicem.Tatil sırasında mutfağa girme şansımda oldu bir kaç tarif denedim bunlardan ilki bu salata idi,aslında eskiden çok yapardım bu salatayı daha sonra mayonezli kabaklı salata yapmaya başladım bunu unuttum geçen gün canım kabak salatası isteyince pirinçlisini yapayım dedim.Sizde denemediyseniz deneyin derim:)))

MALZEMELER:

2 adet kabak
1 adet kurusoğan
4-5 yemek kaşığı sıvıyağ
1/2 demet dereotu
1/2 çay bardağı pirinç
1 tatlı kaşığı tereyağ
2 diş sarımsak
4-5 kaşık yoğurt
tuz
kırmızıpulbiber
yarım çay bardağı su

YAPILIŞI:

İlk önce pirincinizi yıkayıp bir tencere ya da tavaya alın üzerine su ekleyip yumuşayana kadar haşlayın,süzün bir kenarda beklesin.Diğer tarafta kabakları yıkayıp soyup rendeleyin oda bir kenarda beklesin.Siz bir tencereye piyazlık(uzun uzun) doğradığınız soğanı alın sıvıyağ katıp kavurun.Daha sonra soğanlara kabakları katın,pirinci ekleyin yarım çay bardağı kadar su katıp kavurun.İçine ince kıyılmış dereotunu ve bir tatlı kaşığı tuzu da ekleyin kabaklar yumuşayınca altını kapatıp soğumaya bırakın.Diğer tarafta yoğurda sarımsak doğrayın soğumuş kabaklarla karıştırın.Tereyağını bir tavada kızdırın salatanın üzerine gezdirin kırmızı pulbiber serpip servis yapın.Afiyetolsun.
Tarifim dört kişiliktir.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler