ZEYTİNYAĞLI SOYA FASULYESİ

Fasulyeli bir tarif vermişken bir tane daha versem fena olmaz diye düşündüm.
Bu sefer de soya fasulyesi pişirdim,daha önce hiç pişirmemiştim ilk denemem olacaktı biraz tereddüt etttim fakat sevgili Tijen'in tavsiyesilerine uyarak pişirdiğim soya fasulyesinden memnun kaldım.Oldukça faydalı olan bu fasulyede C ve B vitaminleri ,folik asit ,çinko ,demir bulunuyor ,protein kaynağı ayrıca kolestrol ve trigliserit düşürüyor ,içinde birçok minareli barındırıyor.
Birçok kez faydasını duyunca eee bende pişireyim dedim, tadı bildiğimiz barbunya fasulyesine benziyor.Değişik şekillerde tüketebilirsiniz salatalara koyabilir ,pilava katabilir ya da benim gibi zeytinyağlı yemeğini yapabilirsiniz.
Tarifimi sevgili Tijen'den aldım.Denemekte fayda var hatta bol bol tüketmekte fayda var diyorum ve tarifime geçiyorum.

MALZEMELER:

1 adet kurusoğan
1 kutu iglo soya fasulyesi
1 adet havuç
3 diş sarımsak
2 adet domates
1 çay bardağı zeytinyağı
1 adet kesmeşeker
1 tatlı kaşığı tuz
su

YAPILIŞI:

Soğanı küp küp doğrayıp sıvıyağda biraz kavurun.Sonra sarımsak ve kabukları soyulmuş ve doğranmış havuçları katın.Daha sonra yine kabuklarını soyup minik küpler halinde doğradığınız domatesleri ekleyin biraz pişirip yıkayıp süzdüğünüz fasulyeleri ilave edin.Tuz ,şeker katıp üzerini üç parmak geçecek kadar su koyup pişmeye bırakın.Pişmememişse biraz daha su ilave edebilirsiniz fasulyeler yumuşayınca pişmiş demektir altını kapatıp soğumaya bırakın.Servis tabağına alıp birazda dolapta bekletip isterseniz maydanozla süsleyip servis edin.Afiyetolsun.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler