Ayvalı Kek


İnanırmısınız bazen kek yapma krizim tutuyor benim....Muhakkak yapacağım o an...yoksa acayip mutsuz oluyorum.Oldum olası da kek ,poğaça kokan ev hep huzur verir bana...

Geçen gün de kek krizim tuttu yine...

Kakaolu kek için kolları sıvadım:) Kendimi ayvalı kek yaparken buldum.
Her zaman derim zaten,ikizler burcu olmamın mutfakta büyük rolü oluyor :))))

Heyecanla yaptımmmm ve verdim fırına:))Gittim geldim baktım ne durumda diye:)))Ev de buram buram koktu tabi:)

Sonuç ne derseniz eğer ıslak ıslak ,pamuk gibi acayip güzel bir kek oldu:))) Tam kahvelik ve sohbetlik:)))

Bir sonraki ayvalı kek denememde ceviz ve zencefil de ekleyeceğim.Hatta üzüm de yakışır...En iyisi bir sonraki denememi blogcanlarım üzerinde yapayım sonucu onlar söylesin:))))))))

Hepinizi öperim öperim sarılırımmmm

veeee sıra geldi tarifeee,







Malzemeler:

1 Adet ayva
3 adet yumurta
1 su bardağı kadar şeker
1/2 su bardağı ayçiçek yağı
1/2 su bardağı süt
1 çay kaşığı tarçın
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
3 yemek kaşığı kakao
aldığı kadar elenmiş un(~2-2,5 su bardağı kadar)

Süslemek için, pudra şekeri

Yapılışı:

Şekerle yumurtaları iyice çırpın.
Sütü ve yağı da ilave edip,çırpmaya devam edin.
kakao,vanilya,kabartma,tozu,tarçını ilave edip karıştırın.
Ayvanın kabuklarını soyup iri iri rendeleyin.Yavaş yavaş unu da ilave edip karıştırın.
Yağlanmış ve hafifçe unlanmış kek kalıbına hamuru döküp,önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirin.
Oda sıcaklığına geldikten sonra pudra şekeri ile süsleyip servis yapın.

AFİYET OLSUN.




Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler