NOHUT - PİLAV VE CACIK


Herkese en sevgi dolusundan merhabalar,

Bahar yaklaşıyor,içim kıpır kıpır olmaya başladı yine,Ağaçlar tomurcuklanmaya da başladı.Acayip seviniyorum:)))

Öyle özledim ki sıcağı ,güneşi ,denizi , soğuk soğuk karpuz yemeyi ,lıkır lıkır kana kana limonata içmeyi, terliklerle rahat rahat şıkıdım şıkıdım yürümeyi,emreyi şortlu görmeyi,ekşi ekşi yeşil erik yiyip ağzımı gözümü buruşturmayı,balkonda 2 saatte kuruyan çamaşırları çok özledimmmm çoook:)

Yaz özlemim işte böyle doruklarda tırmanıyor bu sıralar anlayacağınız... Hemen asıl konuya dönüyorum:)))))


Eşimin ve benim en çok sevdiğimiz yemekler arasında nohut pilav ilk ona giriyor ve bu yüzden de sık sık pişirmeye çalışıyorum. Cacığı da bu menüye çooook yakıştırıyorum:)

Emrecik maalesef yüz vermiyor nohuta ve cacığa... Kuru kuru 2 kaşık pilavla yemek faslını kapatıyor:( Ah ahh! bu çocuk ne zaman normal insanlar gibi beslenecek çok merak ediyorum ve de üzülüyorum:(((

Yemek saati yaklaşmaya başlayınca inanın moralim bozuluyor, sürekli aç gezen bir çocukla yaşamak acayip zormuş...Üstelik yemek yiyen başka çocukları görünce yanlarına gidip yemek yemeyin çok gerbattt (berbat) fu (su) için çok güsel diyor:))) Kendisine yandaş arıyor böyle böyle... Kiminle konuşsam yuvaya başlasın düzelir diyor ,bakalım azıcık daha sabır:))))

Bu kadar Emreciği çekiştirmek yeter:))) İyi ki yukarıda asıl konuya girmişim yani:)))))

Hemen tariflere geçiyorummmm,




CACIK (2 kişilik)

1 adet salatalık
4 yemek kaşığı yoğurt
1 diş sarımsak
su
tuz
nane

YAPILIŞI:

Salatalıkları minicik minicik doğrayıp geniş bir kaseye alalım.isterseniz rende de yapabilirsiniz:)))Çırpılmış yoğurdu,sarımsağı ve tuzu da ekleyip karıştıralım.
Beğendiğimiz kıvamı bulana kadar soğuk suyu yavaş yavaş ilave edip karıştıralım.
Nane ile süsleyip servis yapalım...




PİRİNÇ PİLAVI

1 Su bardağı Jasmin pirinç,

1,5 Su bardağı su

3 yemek kaşığı kadar sıvıyağ
1 yemek kaşığı kadar arpa şehriye

tuz

YAPILIŞI:

Pilav tenceremize yağımızı koyup arpa şehriyelerimizi yakmadan kavuruyoruz.Yıkanmış pirincimizi de ilave edip tırnak beyazı oluncaya dek kavuruyoruz:)suyumuzu ve tuzumuzu da ilave edip pirinçler suyunu çekinceye dek pişiriyoruz.Pişerken kapağı hiiiç açmıyoruz:)

Demlendikten sonra afiyetle yiyiyoruz büyüyoruz:)




NOHUT YEMEĞİ


MALZEMELER:

1 büsbüyük boy Su bardağı nohut:)

1 adet minik soğan

1 ,5 yemek kaşığı salça

2 yemek kaşığı kadar ayçiçek yağı

tuz

sıcak su

YAPILIŞI:

Nohutlarımızı geceden ıslatıyoruz, iyice yıkıyoruz. Tencereye yağı koyup,soğanlarımızı hafifçe rengi dönene dek kavuruyoruz. Salçayı ilave edip biraz sıcak su koyup salçayı eritiyoruz. Tuzumu ilave edip nohutlarımızı ekleyip karıştırıyoruz. Sıcak suyu da ilave edip tekrar karıştırıp pişmeye bırakıyoruz.

AFİYET ,BAL OLSUN ...

SEVGİLER , ÖPÜCÜKLER


Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler