KIŞLIK DOMATES


    Herkese merhaba, iki senedir domateslerden bu şekilde konserve yapıyorum, ve kilere kaldırıyorum.Bütün kış yemeklerime lezzet katıyorlar ve kış boyunca hiç domates almıyorum.Zaten kışın domateslerin tadı da olmuyor.Şu an tam zamanı denemek isteyenlere şiddetle tavsiye olunur.

    YAPILIŞI

  Domatesleri yıkayın kabuklarıyla birlikte rondodan geçirin.Tencerede yaklaşık yarım saat kadar pişirin ve sıcak sıcak kavanozlara koyun.Kavanozları kapatıp ters çevirin.Soğuyana kadar ya da bir gece böyle beklesin.Sonra kaldırabilirsiniz.

  KIŞLIK DOMATES HAZIRLARKEN DİKKAT ETMENİZ GEREKENLER:

  Domates seçimi çok önemli.Salçalık domates olarak bilinen uzun domateslerden yapmalısınız.Bu domateslerin suyu daha az çıkıyor.

    Kavanozların temizliğine dikkat.Hepsi bulaşık makinesinde ya da elde sıcak suyla iyice yıkanmış olmalı.

   Kullanacağınız kavanoz kapaklarını yeni almalısınız.Eski kapaklarınızı kullanırsanız, iyi tutmayabilir ve emeğiniz boşa gider.

    Domatesleri kavanozlara koyma aşamasında ocağın altını kapatmayın, sıcak sıcak doldurun, hemen çok sıkıca kapatın.Anında ters çevirip soğuyana kadar bekletin.

    Ben 20 kg. domatesten 28 kavanoz domates püresi elde ettim.Miktar olarak bilgi edinmenize yarayabilir.




Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler