MUZLU RULO


   Tabakta duran üç muz bana acıklı acıklı bakınca dün gece, tamam dedim sizi yiyelim.Zira ertesi güne yenmeyecek halde olabilirlerdi.Oktay ustada seyretmiştim, muzlu rulolar yapmıştı üç dakikada.Benim zamanla yarışma gibi bir derdim olmadığı için bende on dakikada hazırladım ruloları ve afiyetle yedik.Yapılışı basit aslında kakaolu krepler yapıp ortasına muz sarıyoruz.Krep yapmayı lisedeyken öğrenmiştim, çok da severim.Hem yapmasını hem de yemesini.Tarif Oktay ustayla birebir aynı olmayabilir, ben kendi yaptığım gibi tarifi veriyorum sizlere...

     MALZEMELER

  1 yumurta

  1 su bardağı süt

  2 tatlı kaşığı kakao

  2 tatlı kaşığı toz şeker

  Yarım su bardağı sıvı yağ

  Bir fiske karbonat

  un

  3 adet muz

  bal veya marmelat

  ceviz, fındık vb.
 


     YAPILIŞI

   Un ve karbonat dışındaki tüm malzemeleri bir kaba koyup çırpıyoruz.Unu yavaş yavaş ekleyip kıvamını ayarlıyoruz.Bu arada bir fiske karbonatı ekliyoruz.Katmayadabilirsiniz isterseniz.Bozadan biraz daha ince bir kıvamda olması gerekiyor.

   Teflon tavada, varsa krep tavasında orta ateşte, teker teker pişiriyoruz.Soğuduğunda içine bal ya da marmelat sürüp bir muzu bütün halde içine koyup sarıyoruz.İki parmak eninde kesip servis tabağımıza diziyoruz.Ceviz ya da fındıkla tatlandırıyoruz.Bu ölçülerle 5 adet krebimiz oldu.Üç tanesi rulo haline gelirken diğerleri prenseslerim tarafından sade tüketildi.Gerçekten çok lezzetli, çocukların da çok hoşuna gidiyor. Denemeyenler denesin derim.Afiyetler ola...

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler