GÜVEÇTE KARA LAHANA SARMASI( DOLMASI)


Sarmamızın dumanı üstünde,resim de de görüldüğü üzere...Yapılışı da beyaz lahana sarmasıyla aynı...
Pirinç,kıyma ,soğan,salça,sıvı yağ,tuz,karabiber ve reyhanla ( ben reyhanın  lahana sarmalarına harika bir lezzet verdiğini düşünüyorum) sarma içi hazırlanır ve kaynayan suya batırılıp biraz bekletilip çıkarılan kara lahana yapraklarına sarılır..genelde küçük ve tombul sarılıyor, ben şekillerini tam tutturamadım galiba ama tadı çok güzel oldu...güveçte pişirmek de lezzetine lezzet katıyor ...ocağa koyduğumuzda üzerine küçük parçalar halinde tereyağı da atıyorum ve kaynar su ekleyip pişiriyorum....
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler